Tunel de 600 de metri prin stațiunea Sinaia : contractul pentru studiul de fezabilitate a fost semnat cu proiectantul KXL Studio

Sinaia

Primăria Sinaia a semnat cu proiectantul KXL Studio contractul pentru studiu de fezabilitate, documentație tehnică și avize pentru pasajul rutier subteran de 600 de metri din centrul stațiunii Sinaia. A doua licitație pentru proiectarea preliminară a pasajului subteran a fost lansată în mai 2023, iar la termenul din octombrie au fost depuse două oferte : Asocierea IRIMAT CONS (Leader),INFRANOVA SOLUTII TEHNICE IN CONSTRUCTII respectiv 2. Asocierea KXL STUDIO (Leader), AVENTUS DESIGN după cum Economedia a scris aici. Spre deosebire de Bușteni, Azuga și Predeal unde DN 1 „taie” stațiunile, Sinaia are o centură – DN 1 pe la Gara Sinaia, șosea pe care o administrează CNAIR. Pentru Sinaia, CNAIR și CJ Prahova derulează proiectele pasajelor supraterane de la Sinaia Sud și Sinaia Nord.

Primăria Sinaia a desemnat câștigătoare asocierea condusă de KXL Studio și a semnat contractul pentru o ofertă de 3,5 milioane lei pentru că nu au fost depuse contestații. (valoarea estimată era de 3,6 milioane de lei pentru contractul cu o durată de 5 luni finanțat din fonduri europene). Firma de proiectare KXL Studio din București a avut în 2022 trei angajați și o cifră de afaceri de 6,9 milioane lei conform termene.ro

Așadar, Primăria Sinaia are acum în proiectare un pasaj rutier subteran de legătură între bulevardele principale Carol I și Ferdinand, artere de lângă Parcul Dimitrie Ghica și Cazinoul din centrul orașului. Totodată, caietul de sarcini pe care l-a consultat Economedia prevede și o parcare subterană cu minimum 200 de locuri între Bulevardul Carol I și strada Eroilor. Practic, Primăria Sinaia propune ca zona centrală să rămână complet pietonală, iar traficul general (inclusiv transportul în comun) să se mute complet în subteran.

„Pasajul subteran va avea în plan, lungimea aproximativă de aprox. 600 de metri asigurând legătura rutieră între bulevardul Carol I – intersecție strada Aosta și bulevardul Ferdinand – intersecție strada Eroilor. Pasajul va fi bidirecțional cu asigurarea gabaritului de circulație, în profil transversal platforma va cuprinde două benzi de circulație cu lățimea minimă de 3,5 metri și trotuare de serviciu și de evacuare a pietonilor”, arată caietul de sarcini.

„Investiția presupune realizarea serviciilor de proiectare și elaborare documentații tehnico-economice: Studiu de Fezabilitate, inclusiv studii de teren și documentațiile pentru obținere certificat de urbanism, avize/acorduri, proiect pentru autorizarea execuției lucrărilor (P.A.C.), proiect pentru organizarea execuției lucrărilor (P.O.E.), proiect tehnic de execuție pentru obiectivul de investiție „Reconfigurare urbanistică în zona parcului central și realizarea unei zone pietonale cu acces carosabil restricționat între intersecția Bdul Carol I – str. Aosta și intersecția B-dul Ferdinand – str. Eroilor, inclusiv realizarea unui pasaj auto subteran de legătură între B-dul Carol I și B-dul Ferdinand” dupa cum urmeaza: 1.Pasaj subteran; 2.Rampele de intrare/iesire din pasaj trebuie să asigure o pantă în sens longitudinal care să permite colectarea și evacuarea apelor cât și accesul autoturismelor și a mașinilor de urgență; 3.Parcare subterană: amplasată sub parcul din zona centrală (min 200 locuri, cu o suprafață maximă 6.000,00 mp), ce va elimina timpii suplimentari căutării unui loc de parcare și în același timp va aduce un aport semnificativ creșterii calității vieții și al siguranței circulației. Parcarea va fi conectată la pasajul subteran, intrarea/iesirea auto realizându-se prin pasajul subetran. Pentru intrarea/ieșirea pietonală parcarea va fi dotată cu 2 zone de evacuare cu scări și lift persoane. 4. Alei pietonale și piste de bicicliști. La nivelul caietului de sarcini autoritatea contractanta prezinta in detaliu natura, cantitatea serviciilor, nevoile si cerintele autoritatii cu privire la contractul de achizitie publica. Valoarea investiției este de 3.600.000,00 lei fara TVA”, arată documentația SEAP.

 

Comentarii

  1. Păi, e o prostie marca Primar de Sinaia.
    Cum ajung turistii la hotelurile de deasupra tunelului?
    Era o parcare publica de 800 de locuri vis a vis de Hotel Sinaia. Va dispare?
    Oricum Primarul masacrează centrul orasului de dragul soăgii!😵

  2. Bai nene ,vouă nu va place nimic.
    Parcarea aia de 800 locuri este o mizerie îngrămădită.
    Bai ,să rămâneți în secolul 18,cu carul cu boi.
    Proiectul este ok.,dar greu de realizat in condițiile și cu oamenii de azi cu Gigi contra mereu.
    Sinaia a fost și este o emblemă a României.
    Păcat că nu se reabilitează GARA din Sinaia -o emblemă arhitectonica.
    Sa se fa ceva,de 30 de ani nu se face numai mic și toți sunteți contra.Nu ați realizat nimic ,dar sunteți contra.
    Proiectul trebuie să prevadă evitarea operei maestrului Râmniceanu!!!
    Bravo daca se face!

  3. “…lungimea aproximativa de aprox 600 de metri….”
    Superb spus !
    In rest, ce sa mai zic, sa dea Dzeu sa fie mai bine si sa fie mai putin poluat orasul de traficul ucigator…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *