În lipsa Autostrăzii Ploiești – Brașov, CNAIR încearcă să facă pasaje rutiere pe DN 1 Valea Prahovei : Guvernul aprobă transferul de proprietate pentru pasajul de la Sinaia Sud. CNAIR vrea să construiască un pasaj și în nordul stațiunii Sinaia

Sinaia

Undă verde pentru transferul de proprietate necesar construirii pasajului de la Sinaia (sud), un pod cu o lungime de 438 de metri pe care CNAIR vrea să-l construiască la intrarea în stațiunea Sinaia dinspre Ploiești. Executivul aprobă joi, 3 august, Hotărârea de Guvern pentru transferul a peste 4.000 de mp. de la UAT Sinaia în proprietatea Statului/Ministerului Transporturilor, act normativ necesar construirii pasajului de la intersecția DN 1 cu bulev. Republicii, intrarea dinspre Posada. Totodată, CNAIR vrea să construiască pasaje supraterane/subterane și la Sinaia Nord, Azuga și Predeal (sens giratoriu suspendat).

Ministerul Transporturilor a aprobat la sfârșitul anului trecut indicatorii tehnico-economici pentru construirea a două pasaje rutiere supraterane la Sinaia pe DN 1 Valea Prahovei. Primul pasaj, la Sinaia Sud (intersecţia DN 1 cu bulevardul Republicii, intrarea în staţiune dinspre Posada), va avea o lungime de 438 de metri, iar durata de execuţie este de 26 de luni. Podul costă 53 de milioane de lei, finanţarea fiind asigurată din POIM – Programul Operaţional Infrastructură Mare. Al doilea pasaj, la Sinaia Nord, (intersecţia DN 1 cu bulev. Ferdinand, ieşirea din Staţiune spre Buşteni) va avea o lungime de 382 de metri, un cost de 56 milioane lei iar durata de realizare este de 28 de luni. Ambele pasaje sunt prevăzute cu o bandă pe sens, iar în perioada lucrărilor circulaţia va fi dirijată local, pe o variantă de lângă şantier şi va fi asigurată o bandă pentru fiecare direcţie. 

„Investiția este necesar a se realiza deoarece în prezent traficul rutier în interiorul orașului Sinaia se realizează cu dificultate din cauza numărului mare de autovehicule ce tranzitează Drumul Național 1, prin interiorul orașului, dar și a trecerilor de pietoni și a traficului local aferent străzilor care converg în Drumul Național 1, ceea ce conduce la timpi mari de așteptare în coloanele care se formează din cauza staționării îndelungate a autoheviculelor în interiorul orașului, consum sporit de carburant, poluare fonică și emisii crescute de noxe. Conform studiului de trafic elaborat în perioada de trafic intens au fost înregistrate aproximativ 23.646 vehicule echivalate/zi. În vederea fluidizării traficului se propune reamenajarea zonei intersecției dintre DN 1 și Bulevardul Republicii prin realizarea obiectivului de investitii „Amenajare pasaj rutier la intersecția DN 1 cu Bulevardul Republicii (Sinaia Sud)”. Pentru realizarea acestui obiectiv de investiții a fost emisă Hotărârea Guvernului nr. 152/02.02.2022 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici. Consiliul Local al orașului Sinaia a emis Hotărârea nr. 77/21 aprilie 2022, prin care s-a aprobat trecerea din domeniul public a unității administrativ – teritoriale în domeniul public al statului a unor imobile în suprafață totală de 4.280 mp, modificată prin Hotărârea nr. 30 din 06 februarie 2023, în sensul că suprafața necesară realizării obiectivului de interes național a fost modificată, aceasta având un total de 4.323 mp. Conform Notelor de inventar transmise de către Consiliul Local Sinaia, imobilele în suprafață totală de 4.323 mp au o valoare contabilă în cuantum total de 2.137.340 lei. Pentru suprafața de 3.285 mp situată pe Bulevardul Republicii FN există extrasul CF nr. 25567, pentru suprafața de 893 mp situată pe Calea București între 4B-12A există extrasul CF nr. 25573, pentru suprafața de 145 mp situată pe Calea București între 4B-12A există extrasul CF nr. nr. 25574”, arată proiectul de Hotărâre de Guvern.

Pe lângă variantele pasajelor rutiere și pietonale din stațiuni, Ministerul Dezvoltării a semnat cu Erbașu contractul pentru modernizarea Drumului Județean pe Valea Doftanei. Primul segment al Autostrăzii Ploiești – Brașov care ar putea fi scos la licitație este Cristian – Codlea (5 km).

Comentarii

  1. Trebuie doar sa te uiti pe google maps sa vezi care este cauza ambuteiajelor si sigur se vor gasi solutii, unele pot fi simple si se pot implementa incateva saptamani, altele complicate, gen pasaje rutiere cer ami mult timp.
    Dar nu se vrea.
    Acest stat de impoziteaza intr-una fara STABILITATE si PREDICTIBILITATE … doesn’t care man!

  2. Ceea ce era de demonstrat s-a demonstrat! Clica de hoți au reușit sa anuleze din nou construcția autostrăzii! Cum sa rămână ei fără banii fraierilor care din multiple motive,nu întotdeauna cele dorite de romani. Adică, sa înțelegeți: nervoși,cu copiii ajunși la limita răbdării,obosiți de stat în drum, fără puterea de a mai conduce mai departe trageți în una din cele trei nemaiauzite și de neînlocuit stațiuni ale Europei.Sinaia,Bușteni și Azuga….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *