Uber Technologies a raportat primul său trimestru profitabil pe o bază ajustată de la lansarea sa în urmă cu mai bine de un deceniu, cu cele mai importante două segmente ale sale, transport-hailing și livrare de mâncare.
Dar o scădere masivă a valorii participației sale în compania chineză de transport rutier Didi a condus la o pierdere netă de 2,4 miliarde de dolari în al treilea trimestru, iar Wall Street a considerat dezamăgitoare prognoza Uber pentru trimestrul al patrulea. Acțiunile au revenit în tranzacțiile după orele de program și au crescut cu aproximativ 1%, după ce Uber a informat Wall Street într-un apel.
Potrivit Reuters, compania din California a raportat câștiguri ajustate înainte de dobândă, taxe, depreciere și amortizare, o măsură care exclude costurile unice, cum ar fi compensarea pe acțiuni, de 8 milioane de dolari pentru trimestrul încheiat la 30 septembrie.
Uber a estimat un profit ajustat de la 25 de milioane de dolari până la 75 de milioane de dolari pentru ultimul trimestru al anului 2021. Analiştii se aşteptau în medie la 114 de milioane de dolari, potrivit datelor Refinitiv.
În ciuda profitului ajustat, raportul privind câștigurile Uber a venit ca o dezamăgire, după ce rivalul mai mic din SUA, Lyft Inc, a raportat marți al doilea profit ajustat trimestrial consecutiv la 67,3 milioane de dolari și a declarat că se așteaptă la un EBITDA ajustat între 70 și 75 milioane de dolari. al patrulea trimestru.
Operațiunile Uber și Lyft nu au devenit încă profitabile pe o bază netă, iar companiile refuză să estimeze când s-ar putea întâmpla acest lucru.
O scădere a valorii participației deținute de Uber în serviciul de transport chinezesc Didi și plățile compensatorii bazate pe acțiuni au dus la o pierdere netă care s-a dublat cu mult față de anul trecut.
În afacerile din lumea reală a Uber, veniturile totale au crescut cu 72%, până la 4,8 miliarde de dolari, peste o estimare medie a analiştilor de 4,4 miliarde de dolari, potrivit datelor Refinitiv.
Afacerea de livrare a Uber, care include livrări de mâncare, a apărut ca coloana vertebrală a companiei în timpul pandemiei. Veniturile din livrări au înregistrat o creștere constantă în trimestrul al treilea, semnalând că creșterea numărului de călători nu a venit în detrimentul unității sale Uber Eats.
Consumatorii au călătorit în număr mai mare în al treilea trimestru, iar baza de șoferi și curierat a crescut cu aproape 640.000 de persoane din ianuarie, a spus Uber. Compania a cheltuit peste 250 de milioane de dolari pentru a atrage șoferii înapoi după pandemie.
Uber nu a furnizat date despre cum numărul șoferilor în comparație cu nivelurile de dinainte de pandemie. Directorul executiv al Uber, Dara Khosrowshahi, a declarat că compania dorește să-și dezvolte baza de șoferi dincolo de nivelurile din 2019 pentru a satisface cererea așteptată.
Rezervările de curse în trimestrul au rămas cu peste 20% sub nivelurile din trimestrul al treilea în 2019, dar Uber a spus că marjele unităților de călătorie au revenit la nivelurile de dinainte de pandemie.
În timp ce Uber a spus că weekendul de Halloween a depășit 2019, cererea din partea călătorilor care călătoresc pentru petreceri și distracție este de aproximativ 80% din nivelurile de dinainte de pandemie.