Mașinile pe benzină sau diesel au murit, viitorul este electric. Comisia Europeană urmează să propună reducerea la zero a emisiilor de CO2 pentru vehiculele noi în următorul deceniu, pentru a lupta împotriva schimbărilor climatice, scrie boursorama.com.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Timp de peste un secol, Europa, unde au văzut lumina zilei unele dintre cele mai prestigioase mărci din lume, a dominat inovația auto, cu motoare termice considerate a fi cele mai performante din lume.

Dar aceste mașini sunt acum în centrul discuțiilor din cauza emisiilor de gaze cu efect de seră.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

În fața acestei urgențe, UE a înăsprit în 2020 obiectivele de reducere a emisiilor de CO2 și vizează neutralitatea carbon în 2050. Iar acum Comisia urmează să propună noi reglementări pentru a realiza acest obiectiv. Potrivit mai multor surse, este avută în vedere suspendarea completă a emisiilor auto începând cu 2035.

În condițiile în care vehiculele electrice cu baterii sunt singurele care îndeplinesc această exigență, ele vor fi singurele autorizate pe piața mașinilor noi.

Europa a impus în 2020 un plafon mediu de 95 grame de CO2 pe kilometri constructorilor auto. Acest plaforn ar urma să fie redus la 60% în 2030 și la 100% în 2035. Aceste cifre, în continuare în discuție, ar reprezenta o imensă constrângere pentru industria auto.

Avansul mașinilor electrice

Într-o piață mondială în recul din cauza pandemiei de coronavirus, mașinile electrice progresează puternic. Ele reprezintă aproape 8% din numărul de înamtriculări din Europa de Vest în primele cinci luni ale anului, respectiv 356.000 de vehicule, “mai multe decât în întregul an 2019”, potrivit analistului german Matthias Schmidt.

Aceste noi reguli vor favoriza și mai mlte această categorie și vor conduce la abandonarea mașinilor hibride, care folosesc concomitent motorul termic și bateriile. Acest aspect îngrijorează o industrie cu 14,6 milioane de salariați în UE și care miza mult pe această “tehnologie de tranziție”.

Lobby-ul industriei, care s-a luptat mult pentru încetinirea tranziției, este profund divizat.

Majoritatea actorilor subliniază că o electrificarea prea rapidă ar crește prețurile la mașini, ar ditruge locuri de muncă și ar favoriza concurența chineză.

Volkswagen, deja pregătit

Dar liderul european Volkswagen, care reprezintă o vânzare din patru în Europa, s-a alăturat americanilor de la Tesla în promovarea electricului 100%,.

“Există un enorm conflict în cadrul ACEA (asociația europeană a constructorilor auto). Din cauza Dieselgate, Volkswagen a fost împinsă spre electric, pentru a-și îmbunătăți imaginea. Grupul a făcut investiții enorme și acum are produsele pentru a respecta viitoarea legislație”, explică Matthias Schmidt. “Volkswagen este în poziția perfectă pentru a câștiga cote de piață, în detrimentul celorlalți concurenți”.

În iunie, marca germană a anunțat că va renunța la vânzarea de motoare cu combustie în Europa între 2033 și 2035.

Sfârșitul motoarelor termice în “2035 este un compromis bun între 2030, prea devreme în plan industrial și social, și 2040, prea târziu în plan climatic”, afirmă Pascal Canfin, președintele comisiei pentru Mediu din Parlamentul European.

Acesta pledează însă pentru crearea unui fond de “câteva miliarde de euro” pentru a susține IMM-urile amenințate de această mutație tehnologică.