UE va sprijini 10 legături feroviare transfrontaliere în Europa, pentru relansarea transporului de călători cu trenul, inclusiv o conexiune între Austria, Ungaria şi România

tren, gara, calatori Foto: Midnight Trains, Facebook

Întrucât Europa îşi relansează transportul de călători cu trenul, Comisia Europeană (CE) a anunţat marţi că va sprijini 10 legături feroviare transfrontaliere, printre care un confortabil tren de noapte Paris-Veneţia, unul Amsterdam-Barcelona prin Franţa, legături între Catalonia şi Occitania, dar şi o conexiune între Austria, Ungaria şi România, scrie agenția AFP, citată de Agerpres.

Unul dintre proiectele selectate se referă la trenul de noapte Paris-Veneţia pe care vrea să-l (re)creeze compania privată franceză Midnight Trains, care intenţionează să lanseze “hoteluri pe şină” confortabile.

Comisia a selectat, de asemenea, trenul de noapte Amsterdam-Barcelona al tinerei companii belgiano-olandeze European Sleeper care urmează să lanseze în mai primele sale legături de noapte între Bruxelles, Amsterdam şi Berlin.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

De asemenea, CE doreşte să ajute la lansarea legăturilor franco-spaniole avute în vedere de guvernul regional de la Barcelona, între Catalonia şi provincia franceză Occitania.

Cele zece proiecte-pilot selectate de Bruxelles urmează să permită abordarea problemelor de omologare a materialelor şi a altor obstacole în calea legăturilor dintre ţări.

“Comisia va sprijini aceste proiecte-pilot facilitând contactele între părţile interesate implicate şi oferind asistenţă”, a scris ea în apelul său de candidaturi, lansat în vară.

Bruxellesul îşi propune în special să ajute operatorii să se regăsească în legislaţia europeană şi să identifice ajutoarele existente sau viitoare.

Alt proiect susţinut: cel al căilor ferate olandeze NS şi Eurostar (o subsidiară cu 56% a francezilor de la SNCF) pentru a dezvolta legătura foarte profitabilă Amsterdam-Londra, a cărei extindere este îngreunată de lipsa spaţiului şi a mijloacelor pentru a controla documentele pasagerilor, în urma Brexitului.

Au fost, de asemenea, reţinute mai multe conexiuni între Germania, Danemarca şi Suedia care prezintă interes pentru mai multe companii, printre care suedezii SJ, danezii DSB, germanii Deutsche Bahn, Snälltaget (filiala din Suedia a francezilor Transdev), FlixTrain (vărul pe şine al FlixBus-ului german) şi chiar de la căile ferate cehe České dráhy.

Comisia a adăugat legături München-Viena-Budapesta, o conexiune între Austria, Ungaria şi România, o coproducţie publică germano-italiană pentru München-Roma şi München-Milano (Deutsche Bahn şi Trenitalia) şi una München-Zürich de la FlixTrain, precum şi rutele Madrid-Lisabona şi Lisabona-Porto-La Coruna prezentate de Ilsa (iryo), filiala spaniolă a Trenitalia.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: