Unicornul românesc UiPath anunță că trece la o nouă fază de dezvoltare, prin care mută accentul de la procesarea robotică automată (Robotic process automation – RPA) la agenți AI. „Agenții gândesc, roboții fac, oamenii conduc”, este mesajul cheie pe care l-a transmis miercuri Tudor Cosăceanu, vicepreședinte regional pentru România și Moldova la UiPath, la evenimentul Agentic Automation Summit organizat de UiPath.
„Ca mesaj-cheie: agenții gândesc, roboții fac, oamenii conduc. Acesta este mesajul pe care dorim să îl transmitem în cea de-a doua ediție a summit-ului UiPath”, a spus Tudor Cosăceanu.
El a explicat că, dacă automatizarea este alimentată de roboți, care sunt „corpul”, iar AI este „creierul” care ajută roboții să gâdească, agenții AI vor fi următoarea componentă, cea capabilă să facă mai multe sarcini care necesită multă finețe și dexteritate.
„Combinația dintre agenții AI și automatizarea în jurul AI este ceea ce numim automatizare agentică”, a spus el.

Mateusz Majewski, vicepreședinte pentru Europa de Nord și de Sud Est la UiPath, a declarat că roboții, oamenii, Gen-AI, LLM-urile și agenții vor colabora.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Aceasta este viziunea în care oamenii vor supraveghea întotdeauna, în care, de fapt, accentul vine de la oameni. Nu va veni niciodată de la agentul în sine. Aceasta este schimbarea, de la roboți care îndeplineau sarcini la ceva orientat spre obiective. Deci credem că oamenii, LLM-urile și agenții generali vor colabora într-un mediu și cred că acest lucru se întâmplă deja. Nu este ceva care se află în viitor”, a spus el.
Majewski a mai spus că consideră că Europa se află într-un loc foarte special. „Acum trebuie să luăm decizia cum să consolidăm economiile locale. Iar România este, de fapt, un exemplu foarte bun al uneia dintre economiile cu creștere rapidă din Europa de Est a lumii”, a spus el.
Daniel Dines, fondatorul UiPath, a vorbit recent despre modul în care agenții de inteligență artificială vor revoluționa industria automatizării și vor transforma joburile, mutând munca umană spre supraveghere și luarea deciziilor.
În ciuda succesului avut de UiPath cu soluțiile sale de automatizare a proceselor robotizate (RPA), Dines recunoaște că agenții AI reprezintă un salt semnificativ înainte, o schimbare mai puternică și mai simplă, capabilă să îndeplinească sarcini complexe cu interfețe naturale.
Compania s-a orientat în jurul RPA (automatizarea proceselor robotice) timp de șapte, opt ani, dar acum merge către agentic AI. Acum, iar jumătate din organizație lucrează acum în această direcție.
Dines a explicat cum UiPath va trebui să se adapteze rapid pentru a rămâne relevantă într-o lume în care agenții AI își vor asuma roluri din ce în ce mai importante în automatizarea proceselor.
„Cred că inteligența artificială agentică este unul dintre pașii către implementarea inteligenței artificiale într-un context mai larg al întreprinderii și ar putea accelera modul în care se transformă locurile de muncă”, a spus el.
Dines a spus că nu mai vorbim doar despre un software care îndeplinește sarcini repetitive, ci despre „agenți AI care pot lua decizii inteligente și pot comunica între ei”, a spus Dines, potrivit theeverge.com.