Șapte oferte au fost depuse la contractul pentru proiectarea și construirea lotului cu tunelul Meseș de pe Autostrada Transilvania, cel mai mare contract de infrastructură rutieră pe care CNAIR l-a scos la licitație până acum. Constructorul român UMB a depus ofertă pentru cei 41 de kilometri dintre Poarta Sălajului, Zalău și Nușfalău, de asemenea WeBuild (Italia) și alți cinci constructori din Turcia : Ictaș, Nurol, Mapa, Makyol și Tekfen. UMB este în asociere cu firma Euro-Asfalt din Bosnia Herțegovina, la fel ca pe Lotul Margina-Holdea de pe A 1 Lugoj-Deva.
,,Până astăzi, la termenul limită de depunere a ofertelor, 7 operatori economici s-au înscris pentru a câștiga contractul pentru proiectarea și execuția celor 41 km dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, inclusiv Tunelul Meseș:
– Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o (România – Bosnia Herțegovina)
Contractul pentru construcția celor 41 km (din care 2,8 km de #tunel), are o perioadă de implementare de 78 de luni (18 luni pentru etapa de proiectare și 60 de luni pentru etapa de execuție a lucrărilor). Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,89 km). Valoare estimată este de 7,48 miliarde lei fără TVA, iar finanțare va fi asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile.” a transmis luni, șeful CNAIR, Cristian Pistol.
Tunelul Meseș
Tunelul Meseș are o lungime de 2,8 kilometri și două galerii. Viteza de proiectare este de 120 km/h.