Autostrada Transilvania: CNAIR a deblocat licitația de 8 miliarde lei pentru lotul cu tunelul Meseș. Noul termen pentru depunerea ofertelor este 28 august / Clarificări privind soluția pentru forarea tunelului

Autostrada Transilvania Tunel meseș licitație suspendată Sursa Foto : captură Youtube

Compania de Drumuri a deblocat licitația de 8 miliarde lei pentru proiectarea și execuția lotului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, lotul cu tunelul Meseș, noul termen pentru depunerea ofertelor fiind 28 august, conform datelor pe care le-a consultat Economedia în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Totodată, CNAIR explică diferențele între soluțiile de foraj NATM respectiv TBM (Tunnel Borring Machine) și constrângerile în cazul execuției unei galerii rutiere cu o „cârtiță”.

Practic, de la momentul admiterii contestației Ictaș la CNSC, CNAIR a avut nevoie de peste o lună și jumătate pentru a debloca licitația lansată la începutul lunii februarie. Despre întârzierea celei de-a doua licitații pentru cel mai mare contract lansat în licitație până acum, Economedia a atras atenția și în urmă cu o săptămână (detalii aici). Pentru cei 41 de kilometri de pe Autostrada Transilvania, CNAIR a prevăzut o durată de proiectare și execuție de 78 de luni, adică șase ani și jumătate. Spre comparație, Lotul 2 de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, cel mai greu contract semnat, are o durată de 68 de luni, 18 proiectare și 50 execuție. Caietul de sarcini are 283 de pagini, arată datele pe care le-a consultat Economedia.

Lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău este cel mai mare contract pe care CNAIR l-a lansat până acum în licitație (7,5-8,8 miliarde lei) și este esențial pentru legăturile cu loturile UMB Nădășelu – Poarta Sălajului (42 km), respectiv Lotul Nurol, tronsonul Nușfalău – Suplacu de Barcău (14 km) care ar urma să fie deschis la toamnă (detalii aici).

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Clarificările CNAIR privind forajul cu metoda NATM/TBM

In cadrul Raspunsului nr. 6 din Clarificarea 1, Autoritatea Contractanta a pus la dispozitia ofertantilor o serie de parametri geotehnici necesari pentru a face o evaluare in ceea ce priveste tehnologia de executie cu TBM. In acest sens, se observa ca in conformitate cu Fisa de Date a achizitiei, sectiunea III.1.3 a) Capacitatea tehnica si / sau profesionala, Cerinta 5: Ofertantul trebuie sa demonstreze ca are la dispozitie/are acces la urmatoarele utilaje, instalatii si echipamente tehnice pentru executia lucrarilor:
(…)
– Instalatie forat cu umbrela de tevi in tunel (daca se adopta o solutie tehnica de realizare tunel cu umbrela de tevi – 4 buc.;
sau
– Instalatie TBM (daca se adopta o solutie tehnica de realizare tunel cu TBM – Tunnel Boring Machine) – 2 buc.;
„Autoritatea Contractanta a permis inca de la bun inceput modificarea de catre ofertanti a tehnologiei de executie descrise in cadrul Studiului de Fezabilitate. Astfel, metoda de executie descrisa in cadrul Studiului de Fezabilitate si in conformitate cu care acesta este intocmit este NATM (metoda conventionala). Aceasta metoda permite o variabilitate mare a sectiunilor tip de tunel, in functie de caracteristicile rocilor traversate. Nu aceeasi este situatia in cazul in care vorbim despre TBM, caz in care utilajul trebuie dimensionat specific pentru tunel, iar variabilitatea sectiunilor tip este supusa constrangerilor firesti ale unui utilaj de asemenea dimensiuni. Prin urmare, sectiunea tip in cazul adoptarii unei solutii cu TBM este constanta, trebuind sa ia in considerare un scenariu acoperitor avand in vedere variabilitatea caracteristicilor geomecanice ale terenurilor de pe traseul tunelurilor.

Pentru a se face o evaluare de catre ofertanti a metodei cu TBM, ar fi fost necesar sa se intocmeasca intreg Studiul de Fezabilitate in baza acestei metode. Altfel, cu ajutorul noului set de parametri furnizati in cadrul Raspunsului nr. 6, ofertantii trebuie sa isi refaca, in intregime, intreaga dimensionare a tunelului, ulterior sa intocmeasca cantitati de lucrari, sa faca evaluarea financiara a acestei solutii si, in final sa intocmeasca livrabilele necesare procedurii de licitatie pentru solutia aleasa. Ori, este evident faptul ca toate aceste activitati nu pot fi realizate in termen de 12 zile de la data punerii la dispozitie a parametrilor geotehnici, in conditiile in care ofertantii, daca isi doresc ofertarea tehnologiei cu TBM, trebuie practic sa reproiecteze intregul tunel”, arată clarificările CNAIR la întrebările constructorilor.

Tunelul Meseș

Tunelul Meseș are o lungime de 2,8 kilometri și două galerii. Viteza de proiectare este de 120 km/h.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.