UMB începe lucrările și pe loturile de mijloc ale Autostrăzii Buzău-Focșani. Șantiere deschise pe aproape 180 de kilometri de la Buzău până la Bacău/Situația contestației Danlin

UMB Adjud

Constructorul român UMB poate începe lucrările și pe loturile de mijloc ale Autostrăzii Buzău-Focșani, ordinul pentru intrarea în șantier urmând să fie emis săptămâna viitoare, a anunțat joi, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. CNAIR a semnat contractele de execuție pentru loturile 2 și 3 ale Autostrăzii Buzău-Focșani pe 12 ianuarie 2023, termenul de realizare pentru cei 67 de kilometri fiind de 26 de luni.

Astfel, pe Autostrada Moldovei (A 7), pe cele 10 loturi dintre Buzău și Pașcani, UMB poate lucra pe 7 loturi între Buzău, Focșani și Bacău, adică pe aproape 180 de kilometri și așteaptă, (posibil chiar săptămâna viitoare) decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor -CNSC pentru cele trei loturi dintre Bacău și Pașcani. Pentru cele trei loturi, analiza contestațiilor este în etapa finală, pe 31 ianuarie fiind depuse concluzii scrise.

Dacă la CNSC se vor respinge contestațiile Danlin, atunci constructorul băcăuan va lucra la vară pe 10 din cele 13 loturi ale Autostrăzii Moldovei, practic de la Buzău până la Pașcani, aproape 250 de kilometri din cei 320 km. Raportat la întregul PNRR, în eventualitatea unui câștig la CNSC, drumarul român va lucra pe 14 loturi de autostradă cu o lungime de 300 de kilometri: 10 loturi pe Autostrada Moldovei (aproape 250 km), 3 loturi pe Autostrada Transilvaniei (42 km) și Lotul Lugoj – Deva (10 km). 

Secretarul de stat Scrioșteanu a verificat lucrările începute pe loturile de la capete : ,,Am fost în vizită pe șantierele Autostrăzii Buzău-Focșani, unde antreprenorul execută lucrări pe Lotul 1 Buzău-Vadu Pașii și pe Lotul 4 Mândrești Munteni-Focșani Nord și am avut și o primă ședință de progres cu factorii responsabili. În acest moment, chiar dacă condițiile meteorologice sunt nefavorabile, se desfășoară următoarele lucrări:

Lotul 1 :

a fost finalizată activitatea de deminare pe întreaga suprafață a amplasamentului autostrăzii și drumului de legătură cu DN2

a fost finalizată diagnoza arheologică a întregului traseu, în urma căreia nu a fost identificat niciun sit arheologic

se forează, armează și toarnă piloții aferenți a 2/4 structuri (poduri și pasaje)

se execută lucrări la drumurile de acces

Lotul 4 :

au fost finalizate lucrările de decopertare a terenului pe întregul traseu al acestui lot

a fost finalizată activitatea de deminare pe întreaga suprafață a amplasamentului

a fost finalizată diagnoza arheologică, în urma căreia s-a identificat un sit arheologic

sunt în curs de finalizare umpluturile aferente traseului autostrăzii.

Pentru ambele loturi menționate mai sus, au fost emise ordinele de începere cu data începerii lucrărilor din 05.12.2022, iar săptămâna viitoare vor fi comunicate antreprenorului ordinele de începere și pentru Lotul 2 Vadu Pașii-Râmnicu Sărat și Lotul 3 Râmnicu Sărat-Mândrești Munteni. 

Antreprenorul Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL are termen de finalizare de 20 luni de la data ordinelor de începere a lucrărilor, iar perioada de garanție a lucrărilor este de 120 luni. Reamintesc faptul că toate cele 4 loturi ale Autostrăzii Buzău-Focșani au autorizațiile de construire emise.” a transmis Scrioșteanu.

Tronsonul 2 (Vadu Pașii – Râmnicu Sărat) are o lungime de 30,8 km și o valoare de 1,31 miliarde de lei fără TVA, iar contractul include construcția a 12 poduri printre care se numără Podul peste Râmnicu Sărat și DN22.

Tronsonul 3 (Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni) are o lungime de 36,1 km și o valoare de 1,46 miliarde de lei (fără TVA), iar pe acest tronson vor fi construite 18 poduri și un pasaj, printre care se numără Podul peste DJ 205R și peste pârâul Ramna. Pentru ambele loturi durata de execuție este de 26 de luni

Notă : Danlin a câștigat contestația la Curtea de Apel București pentru lotul 3 al Autostrăzii Ploiești-Buzău.

Comentarii

  1. De sa dam unor firme care nici macar un km de drum forestier nu au executat,când cel mai mare constructor de drumuri din Romania are capacitatea și forțele necesare sa ducă la bun sfârșit ceea ce a contract, având în vedere că tot ce a avut până în prezent a terminat mai repede decât era în plan. Noi românii sunt obișnuiți să băgăm bețe în toate dacă vedem că cineva își dă interesul și poate să facă,ar trebui sa își vadă de lungul nasului cei care au depus contestații

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *