UMB se pregătește pentru un nou șantier : Guvernul a aprobat exproprierile pentru Centura Galați. Pe traseul de 33 de kilometri sunt prevăzute 34 de poduri și viaducte

Centura Galaţi Sursa foto: Pe Unde Merg

Guvernul a aprobat în ședința de miercuri exproprierile pentru Centura municipiului Galați, un contract de peste 700 milioane de lei câștigat încă din 2020 de constructorul român UMB. Este un pas important care apropie momentul intrării în șantier a celui mai puternic constructor din România mai ales că proiectul a fost întârziat din cauza lipsei finanțării și a birocrației (a fost nevoie și de ștampilarea a 3 contracte, fiecare cu câte 3500 de pagini, după cum Economedia a explicat aici). Executivul a aprobat exproprierea a 665 de imobile cu o suprafață totală de peste 1,7 mp. din localitățile gălățene Șendreni, Smârdan și Vânători : ,,HOTĂRÂRE DE GUVERN privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional “Varianta de ocolire Galați” Actul normativ aprobă amplasamentul lucrării “Varianta de ocolire Galaţi” și declanșarea exproprierii imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării aflată pe raza municipiului Galați și a localităților Șendreni, Smârdan și Vânători din județul Galați.
Este vorba despre 665 de imobile situate pe o suprafață totală de teren de 1.719.522 metri pătrați. Valoare totală estimată a fi despăgubită se ridică la 23,8 milioane lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.  Prin realizarea variantei ocolitoare, se are în vedere decongestionarea traficului în localitate, îmbunătățirea mediului înconjurător și reducerea noxelor, reducerea accidentelor.  Varianta ocolitoare va avea o lungime de 33,6 km. ” a transmis Guvernul. De asemenea, constructorul băcăuan a fost singurul care a depus ofertă pentru ridicarea noului pod peste Siret de la Cosmești.

Centura Galaţi, şosea cu o bandă pe sens şi acostament lat de 1,5 metri, face parte din proiectul Drumului Expres Focşani – Brăila – Galaţi. Traseul se desprinde din DN 25 prin nodul rutier Traian, supratraversează DN 25 şi Calea Ferată Tecuci- Galaţi, trece de Parcul Natural Lunca Joasă a Prutului Inferior şi intersectează DN 2 B înainte de vama Galaţi – Giurgiuleşti (cu Republica Moldova). Durata contractului este de 12 luni – proiectare, 42 luni – execuţie şi 120 de luni – garanţie. Pe traseu vor fi proiectate 34 de lucrări de artă: poduri, pasaje şi viaducte.

Pe traseul Variantei de ocolire sunt amenajate două noduri rutiere la intersecţia cu drumuri naţionale şi anume:
• Nodul rutier TRAIAN, la desprinderea variantei de ocolire din DN 25;
• Nodul rutier VÂNĂTORI la intersecția variantei de ocolire cu DN 26, potrivit CNAIR.

Constructorul UMB a început în toamna anului trecut lucrările pentru Drumul Expres Brăila -Galați, șosea de 11 kilometri cu termen de finalizare 2024, dar avansul din șantier dau speranțe pentru recepția lucrării înainte de termen.

Video : Drumul Expres Brăila -Galați




Sursa foto: Pe Unde Merg

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *