Umbrărescu și alți constructori, invitați la Guvern pentru discuții despre eliminarea facilităților fiscale în sectorul construcțiilor /Erbașu: Se vor restrânge șantierele

Dorinel-Umbrarescu-sursa-G4-e1593581140400-640x400

Dorinel Umbrărescu, cel mai puternic constructor din România, și alți patroni din domeniu sunt invitați miercuri, la ora 16.00, la Guvern pentru negocieri privind eliminarea facilităților fiscale în acest sector, măsură pe care Executivul ar putea să o aplice din septembrie, a anunțat într-o conferință de presă Constantin Erbașu, președintele Federației Patronatelor Societăților din Construcții.

În construcții sunt peste 600.000 de angajați, iar renunțarea la scutirea de la plata CASS (asigurările de sănătate) care reprezintă 10% va duce la restrângerea șantierelor, plecarea constructorilor calificați în țările din vest și la mai multe șantiere cu muncă nefiscalizată, spune Erbașu.

„Avem probleme cu partea financiară, cu materialele de construcții, cu forța de muncă, birocrația, stăm cu 5 oameni în baracă și doi oameni pe șantier, consumăm mai mult cu birocrația… Și peste asta mai vine și problema aceasta (nr. eliminarea facilităților fiscle). Doi sau trei implicați în autostrăzi, inclusiv domnul Umbrărescu, vor veni după amiază la Guvern și vor prezenta acest aspect. Nu e vorba doar despre autostrăzi, e vorba și despre spitale, mediu, clădiri… Întâlnirea de astăzi este la inițiativa Guvernului și este a treia pe care o avem. Sper să ia și în considerare toate aceste argumente pe care noi le-am prezentat nu într-un mod subiectiv, ci cu cifre și în marea majoritate a cazurilor cifrele noastre chiar au confirmat”, a spus Constantin Erbașu.

Firmele lui Dorinel Umbrărescu au peste 5.000 de angajați, o cifră de afaceri în 2022 de peste 5 miliarde lei și profit de 300 de milioane lei (detalii aici).

Facilitățile fiscale în construcții (scutierea de la plata CASS) au fost introduse prin Ordonanța 114/2018, act normativ care a prevăzut și un salariu de minimum 3000 lei brut. Reducerea facilităților fiscale în construcții ar urma să se aplice, conform PNRR din 2025, iar până în 2028 să fie complet eliminate. Dacă Guvernul renunță la scutierea CASS, șantierele se vor restrânge, iar Statul va pierde bani din investiții.

„Însă cel mai grav efect va fi acela că şantierele se vor restrânge ca dimensiune, progresul lor se va diminua dramatic, iar PIB-ul care poate fi creat de domeniul construcţiilor, de investiţiile din construcţii va fi diminuat sau menţinut la un nivel mult mai scăzut decât ar fi putut el fi. Noi acum suntem undeva la 8% din PIB, dar am fi putut fi, având în vedere bugetele din PNRR şi din fonduri europene şi din alte resurse, ajunge la peste 10%  şi aşa e normal pentru o ţară în dezvoltare precum România, 10 – 12%. Însă vom fi obligaţi să rămânem jos, un PIB care se va face cu oamenii noştri în afară, în Germania, în Franţa, Anglia. Un lucrător contribuie la PIB-ul României cu 70.000 Euro/an, cei mai buni. Vom avea cu 7 miliarde de euro în minus la PIB pe care i-am fi putut face în construcţii. Gândiţi-vă şi aici impozite, TVA şi impozitele acestea care există pe salarii, care vor lipsi, iar o altă problemă majoră va fi proliferarea muncii la negru. Ştim bine că, în general, colectarea este greoaie. Firmele de construcţii s-au luptat cu companiile de samsari, cum le zicem noi, care fură forţă de muncă şi o plătesc la negru. Şi oamenii sunt tentaţi să se ducă pentru un ban în plus.. Ni s-a spus că mai mult ca sigur, până în 2025, aşa cum este în PNRR, nu se vor mai face modificări pe acest subiect. Din păcate, după numai un an de zile se pune problema înjumătăţirii sau chiar desfiinţării acestor facilităţi, un efect ulterior fiind inevitabil un efect negativ, inevitabil şi imprevizibil”, a avertizat Erbașu.

Comentarii

  1. Vedeti cum faceti pana in 2050 celebra autostrada a Zapezii!
    Dupa cum se observa ati dat cascaval la Dumitrescul ăla de CJ Ph si credeati ca va rezolva șpagarul ăla autostrada prin centuri si judetene.
    Adio Campina,-Sacele, nu centura la Comarnic, nu Centura la Buștenu-Azuga.
    Centura de Mizil, Valeni e in media pe teren totul e mort cu PNL.
    Restul le stim:
    13 km de autostrada pe an de trioul Grindi-Pistol-Scriosteanu!

    • Judecati greșit;oamenii ăștia au contribuit enorm la pibul României…și au făcut lucruri bune pnt țară și vor face….și IT istii și drumarii!

  2. Mai băieți isteți din guvern!Ați încercat sa stați 8-10 ore pe un șantier? Fără sa faceți nimic! Doar sa priviți! Nu! Eram sigur! Ca sa poată lucra în construcții acest anotimp e cel mai bun! Dar și cel mai greu. Pai tocmai la ei v-ati oprit? Luați din osanza de la restaurante și hoteluri care în doua luni pe litoral nu plătesc un ban impozit! Sau ma rog ,niște firimituri!… Dar când noi nu reușim sa avem cai ferate funcționale,autostrăzi sau drumuri necarpite ,voi tocmai de aici vreți sa refaceți ce ați furat doi ani fără discernământ? Lăsați în pace sectorul asta care abia a început sa producă o plus valoare reala în tara asta napastuita si căutați sa ii puneți la munca pe puturoșii din anaf care sa aducă la buget măcar încă jumătate din taxele și impozitele neplătite și tara nu mai avea deficit de 20 mld.lei. Ganditi-va mai bine! Nu va riscați!

  3. Vai ce mila mie de ei au facut specula timp de 3 ani si s au invatat pe superbani iar acum le vine greu sa de a preturile inapoi plus ca sa plateasca impozite si taxe, sper sa moara in chinuri actuali chiaburi cu cei care ai conduc sa de a faliment cit mai repede.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *