Un exercițiu de imaginație. Cum va arăta generația a treia a SUV-ului Dacia Duster, care va fi lansată în 2024

duster

Dacia Duster a fost un model special pentru marca românească cu peste 2 milioane de modele vândute din 2010. Iar multă lume se întreabă cum va arăta generația a treia a modelului, care va fi lansată în 2024, și în ce măsură va continua să joace un rol important în gama Dacia, mai ales că la un an distanță – în 2025 – va apărea ceea ce e cunoscut acum ca Dacia Bigster.

Întâi de toate, există voci în piață care spun că Duster va fi fratele aproape geamăn al Bigster. Cu un design aproape identic, dar mai ”slab” și poate mai agil. Actualul Duster, a doua generație, a fost introdus în 2017 și a primit un lifting la mijlocul ciclului de viață în 2021. Deși este încă foarte popular în rândul cumpărătorilor din Europa, Dacia lucrează deja la succesorul său.

Se știe că Dacia este maestru în strategiile de reducere a costurilor, lucru care probabil va fi aplicat și în familia sa de SUV-uri. În acest context, Duster-ul ar putea deveni o versiune mai mică a lui Bigster, care a fost confirmată pentru producție, scrie revista Carscoops.

În ciuda diferenței de mărime care va fi evidentă în lungime, modelele ar putea împărtăși mai multe panouri de caroserie, inclusiv farurile și stopurile cu LED sau barele de protecție cu plăci de protecție integrate în stil aluminiu.

Evident, viitorul model de Duster va afișa noul logo Dacia, care va fi introdus pe vehicule în a doua jumătate a acestui an.

Urmând exemplul gamei actuale a Dacia, SUV-urile ar putea avea același tablou de bord. Acesta din urmă, dezvăluit parțial de conceptul Bigster, va avea un ecran tactil mai mare și montat mai sus pentru sistemul de infotainment, iar introducerea unui grup de instrumente digitale va fi o premieră pentru Dacia. De asemenea, modelul ar putea prezenta unele comutatoare împrumutate de la Renault.

Plasticul prezent pe toate modele Dacia va rămâne – e un tribut adus raportului calitate-preț al modelelor Dacia, dar, atenție, designerii Dacia au găsit și în trecut modalități inteligente de a spori calitatea percepută cu texturi moderne și tapițerie durabilă pentru scaune.

Noul Duster va continua probabil să crească în lungime în comparație cu modelul actual de 4,341 metri și nu ar fi exclus să ajungă la cei peste 4,5 metri ai lui Jogger. Acest lucru va avea drept rezultat ceva mai mult spațiu pentru pasageri și bagajele acestora. Iar accentul pus pe caracterul practic al modelului, îl va face o alegere excelentă pentru familii și persoanele cu un stil de viață activ.

Duster este, acum, singurul model rămas din gama Dacia care nu se bazează pe noua arhitectură CMF-B a Groupe Renault, întâlnită deja la Sandero, Sandero Stepway, Logan și Jogger. Acest lucru se va schimba odată cu generația a treia de Duster din 2024, care se va lăuda cu o versiune extinsă a aceleiași platforme, care va sprijini și producția Bigster în 2025.

Sursa foto: Renault

Mai mult, Dacia s-a angajat să ofere vehicule cu motor ICE cât mai mult timp posibil, în conformitate cu strategia lor de prețuri accesibile. S-a confirmat însă că arhitectura CMF-B este compatibilă cu sistemele motopropulsoare electrice sau hibride, iar oficialii Dacia au spus că ar putea electrifica gama atunci când este nevoie. Având în vedere că majoritatea piețelor din Europa vor interzice propulsoarele ICE începând cu 2030, faceliftul Duster care va veni în a doua jumătate a acestui deceniu ar putea fi oferit și în variantă electrificată.

Acest lucru ar putea însemna că SUV-ul românesc ar putea moșteni sistemul de propulsie hibrid plug-in folosit de Renault Captur E-Tech, sau configurația hibridă similară a Nissan Juke Hybrid. Acestea combină un motor pe benzină cu aspirație naturală de 1,6 litri, cu patru cilindri, care produce 93 CP și cuplu de 148 Nm, cu un motor electric care produce 48 CP și 205 Nm, un al doilea motor electric care funcționează ca HSG (generator de pornire de înaltă tensiune).

Este clar că Dacia dorește să rămână un producător auto accesibil, iar versiunile de Duster ar putea oferi versiuni mai mici cu propulsoare ICE pur sau configurații mild-hybrid mai simple, oferind o combinație bună de eficiență a consumului de combustibil și costuri reduse de producție. Dar, motorul diesel va fi abandonat cu siguranță, dat fiind cumulul de factori care-l afectează, mai ales că e foarte greu să fie actualizat în continuare pentru a respecta reglementările mai stricte privind emisiile. Opțiunea de propulsie bi-combustibil GPL/benzină ar putea fi reținută ca alternativă în toată gama Dacia.

În timp ce majoritatea B-SUV-urilor, inclusiv cele ale Renault, nu sunt disponibile în varianta 4WD, există șanse mari ca Duster să păstreze această opțiune, cel puțin pentru echipamentele de ultimă generație. Aceasta înseamnă că va rămâne una dintre puținele opțiuni din segment pentru cei care doresc să facă off-roading mai serios, oferind tracțiune integrală, garda la sol generoasă și unghiuri respectabile de apropiere și de plecare.

La fel ca predecesorii săi, a treia generație a Dacia Duster va fi produsă la Mioveni, România, deși Renault făcea niște modele Duster sub brandul propriu și în Rusia.

Trebuie spus că Dacia nu a contribuit la acest articol, ci este un exercițiu de imaginație.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.