Google, companie deținută de Alphabet, a dominat ilegal două piețe esențiale ale tehnologiei de publicitate online, a decis joi un judecător federal din SUA, într-o nouă lovitură pentru gigantul tech într-un caz antitrust inițiat de Departamentul American al Justiției, transmite News.ro.
Judecătoarea Leonie Brinkema, de la tribunalul districtual din Alexandria, Virginia, a concluzionat că Google a monopolizat în mod ilegal piața serverelor de anunțuri pentru publisheri și piața platformelor de schimb de anunțuri (ad exchanges), care intermediază tranzacțiile dintre cumpărători și vânzători de spații publicitare. În schimb, instanța a considerat că acuzatorii nu au reușit să demonstreze un monopol în rețelele de publicitate destinate agenților de publicitate.
Decizia deschide posibilitatea ca procurorii să ceară divizarea diviziilor de publicitate ale Google. Departamentul Justiției din SUA a sugerat deja că Google ar trebui să vândă cel puțin Google Ad Manager, care include atât serverul de anunțuri pentru publisheri, cât și platforma sa de ad exchange.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Astfel, Google ar putea fi vizată de două procese separate în SUA, care ar putea duce la vânzarea unor active sau la modificarea profundă a practicilor sale de afaceri. Săptămâna viitoare, un alt proces va începe în Washington, unde DOJ solicită, printre altele, ca Google să renunțe la browserul Chrome pentru a pune capăt dominației în căutările online.
Potrivit Reuters, Google ar fi explorat deja opțiunea vânzării platformei sale de anunțuri publicitare, pentru a liniști autoritățile de reglementare din Europa.
Procesul din Virginia a durat trei săptămâni și a fost bazat pe acuzațiile aduse de Departamentul Justiției și un grup de state americane, potrivit cărora Google a folosit tactici clasice de creare a unui monopol, inclusiv achiziții strategice pentru eliminarea concurenței, blocarea clienților în ecosistemul propriu și controlul strict al modului în care se derulează tranzacțiile din piața de publicitate online.
Avocații Google au susținut că procesul se concentrează pe fapte din trecut, când compania încă lucra la integrarea instrumentelor sale cu produse ale altor firme, și că autoritățile ignoră concurența venită din partea unor jucători mari precum Amazon sau Comcast, în condițiile în care bugetele de publicitate digitală se mută către aplicații și conținut video în streaming.