Un pod din județul Suceava, construit acum 51 de ani și aflat într-o stare avansată de degradare, va fi reabilitat. Este vorba despre podul de pe DN 15C peste pârâul Râșca, la Praxia.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași a anunțat că a fost emis ordinul de începere a lucrărilor de reabilitare la podul de pe DN 15C, Praxia, județul Suceava.

Durata lucrărilor este de 6 luni de la data înscrisă în ordinul de începere – 17 martie 2025. Podul de la Praxia, județul Suceava, a fost construit în anul 1974, fiind dimensionat la clasa E de încărcare. Podul este amplasat în aliniament, are o lungime de 40,75 m și este prevăzut cu două deschideri a câte 15,40 m.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Lățimea podului este de 9,80 m (7,80 m parte carosabilă și două trotuare cu lățimea de 1 m fiecare). Suprastructura podului este alcătuită din 6 grinzi din beton armat și o pilă, fundate indirect pe coloane.

În cadrul contractului sunt prevăzute lucrări atât la partea de infrastructură, cât și la cea de suprastructură, printre care:
• reparații elevații
• cămășuire fundații culei
• protecție anticorozivă
• desfacere suprastructură existentă în vederea înlocuirii cu grinzi din beton armat precomprimat
• supraînălțare banchetă cuzineți
• înlocuire aparate reazem
• realizare hidroizolație
• realizare trotuare
• așternere mixturi asfaltice cale pod
• înlocuire rosturi dilatație
• lucrări în albie

DRDP Iași mai spune că în perioada execuției lucrărilor, traficul auto se va desfășura pe un sens, alternativ, pe o variantă provizorie construită în amonte de podul existent.

Antreprenorul este Asocierea S.C. CONHIDRO S.R.L. și S.C. VALURO PROIECT S.R.L.

Situația podului de la Praxia a fost descrisă de DRDP Iași în anunțul pentru licitație publicat în SEAP în noiembrie 2022.