Compania Seres Group, cunoscută cândva pentru minivanurile sale accesibile, a urcat rapid în topul vânzărilor de vehicule de lux din China, depășind mărci consacrate precum BMW și Mercedes-Benz în mai puțin de patru ani, transmite Fortune.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Această ascensiune remarcabilă se datorează în mare parte parteneriatului său cu gigantul din domeniul telecomunicațiilor Huawei Technologies, care a dus la crearea mărcii Aito în 2021, specializată în SUV-uri electrice și hibride premium.

Vânzările Seres s-au triplat în trei ani, ajungând la aproximativ 427.000 de vehicule în 2024, iar valoarea acțiunilor sale a crescut cu 120%.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

SUV-ul M9, modelul de vârf al Aito, a devenit rapid cea mai vândută marcă de mașini din China în categoria de peste 500.000 de yuani (aprox. 70.000 de dolari) în ultimul an, în ciuda lansării sale târzii, la sfârșitul anului 2023. Acest model spațios, echipat cu sistemul de operare HarmonyOS de la Huawei și cu funcții avansate, a înregistrat livrări de aproximativ 151.000 de unități.

Președintele Seres, Zhang Xinghai, a declarat că succesul Aito se datorează „recunoașterii pieței și preferințelor clienților”, menționând că modelele lor emblematice „remodelează piața automobilelor de lux din China”.

Ascensiunea Seres pe piața auto chineză

Acest succes demonstrează o schimbare în preferințele de lux ale consumatorilor chinezi și evidențiază influența crescândă a companiilor chineze de tehnologie în sectorul auto. Intrarea Huawei și Xiaomi pe piața vehiculelor electrice, în ciuda scepticismului inițial, subliniază această tendință.

Cu toate acestea, Seres se confruntă cu provocări, printre care o scădere de 23% a pieței auto de lux din China în 2024, din cauza încetinirii economice și a concurenței intense.

În plus, parteneriatele Huawei cu alți producători auto, precum Chery și BAIC Motor, ridică îngrijorări.