Un purtător de cuvânt al platformei digitale TikTok a respins îngrijorările formulate de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) cu privire la faptul că algoritmii platformei ‘au fost amplificaţi cu conţinut favorabil unui anumit candidat’ la alegerile prezidenţiale de duminică din România, transmite agenția de știri Reuters, citată de Agerpres.
CNA a solicitat marţi Comisiei Europene să investigheze cu privire la rolul jucat de TikTok în alegeri, având în vedere ceea ce Consiliul a calificat drept ‘suspiciuni de manipulare a opiniei publice’.
‘Algoritmii TikTok, după părerea noastră, este clar că au fost amplificaţi cu conţinut favorabil unui anumit candidat, generând dezechilibru în competiţia electorală şi periclitând pluralismul politic’, a afirmat Valentin-Alexandru Jucan, vicepreşedinte al CNA.
‘Aceste … afirmaţii despre alegerile din România sunt inexacte şi înşelătoare, dat fiind că majoritatea candidaţilor şi-au stabilit o prezenţă pe TikTok şi câştigătorii şi-au făcut campanie şi pe alte platforme digitale în afară de a noastră’, a declarat purtătorul de cuvânt al TikTok, citat de Reuters.
Comisia Europeană nu a răspuns la o solicitare de a comenta, trimisă prin e-mail, adaugă aceeaşi agenţie de presă.