Pe 27 decembrie, un robotaxi Waymo și un robot de livrare pe trotuar Serve Robotics s-au ciocnit la o intersecție din Los Angeles, conform unui videoclip care circulă pe rețelele de socializare și prezentat de Techcrunch.
Imaginile arată un robot Serve care traversează noaptea o stradă din West Hollywood și încearcă să ajungă pe trotuar. A ajuns la bordură, a dat puțin înapoi pentru a se corecta și a început să se îndrepte spre rampă. Acesta este momentul în care un Waymo care făcea viraj la dreapta l-a lovit pe micul robot.
Persoana care a postat videoclipul a spus că robotul Serve a trecut pe roșu înainte de coliziune, deși acest lucru nu reiese clar din filmare.
Un utilizator Reddit a comentat videoclipul spunând: „Computerele Waymo: ‘Nu pare a fi un om sau un animal’. ‘Nicio formă de viață detectată’ BAM!”
Și în timp ce acest comentariu a fost probabil făcut în glumă, sentimentul nu este chiar greșit.
Când TechCrunch a întrebat Waymo dacă robotaxi a văzut robotul, un purtător de cuvânt a declarat că sistemul Waymo Driver a observat corect că robotul de livrare era un obiect neînsuflețit. Șoferul este conceput pentru a fi un șofer prudent și defensiv care prioritizează cea mai sigură cale de conducere cu informațiile de care dispune în orice moment, iar capacitatea sa de a clasifica și distinge diferite tipuri de utilizatori ai drumului și de obiecte îi afectează comportamentul în jurul acestora. De exemplu, șoferul este programat să fie mai precaut în preajma copiilor și a pietonilor.
Acest lucru nu înseamnă că șoferul Waymo va doborî pur și simplu orice lucru inanimat; în acest caz, robotul de livrare a făcut o pauză la bordură înainte de a intra pe banda de virare a vehiculelor chiar în momentul în care robotaxi-ul Waymo a intrat în intersecție. În acel moment, șoferul Waymo a frânat puternic înainte de a intra în contact cu robotul de livrare cu o viteză de 4 mile pe oră, potrivit purtătorului de cuvânt al Waymo.
Niciunul dintre cele două AV-uri nu a fost avariat, iar cele două au rămas blocate timp de un minut înainte de a merge pe drumuri separate. Dar, pe măsură ce tot mai multe vehicule autonome ajung pe drumurile publice, trebuie să ne punem întrebarea ce se întâmplă atunci când se ciocnesc? Cum decid companiile care robot și, prin urmare, care companie este responsabilă în caz de daune?
Pe baza informațiilor anterioare pe care Waymo le-a oferit TechCrunch, atunci când are loc o coliziune, șoferul Waymo notifică echipele Fleet Response și Rider Support ale companiei.
Echipa Fleet Response examinează scena de la distanță și trimite un reprezentant de asistență rutieră, dacă este necesar. Echipa Rider Support verifică starea călătorilor și, dacă este cazul, contactează primii intervenienți.
În acest caz specific, nu era niciun pasager în robotaxi. Nu este clar dacă echipa Fleet Response a fost alertată cu privire la această coliziune sau dacă robotaxi-ul Waymo sau robotul Serve au avut nevoie de asistență umană pentru a ieși din blocaj de la distanță.
Un purtător de cuvânt al Serve a declarat pentru TechCrunch că acesta este primul caz în care unul dintre roboții săi intră în coliziune cu un robotaxi și a confirmat că robotul era sub controlul unui supervizor de la distanță la momentul incidentului, deoarece acest lucru face încă parte din manualul Serve pentru traversarea intersecțiilor.
TechCrunch nu a reușit să obțină răspunsuri mai concrete de la Waymo sau Serve cu privire la specificul răspunderii în cazul unor incidente viitoare care ar putea provoca mai multe daune.Purtătorii de cuvânt ai ambelor companii au confirmat că au fost în contact pentru a evita probleme similare în viitor.