O singură ramă Alstom va mai circula, începând de astăzi, 6 octombrie, pe linia Bucureşti Nord – Constanţa, după retragerea a două dintre rame, anunță CFR Călători.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Conform companiei, în prezent, din cele trei rame Coradia Alstom puse la dispoziţia CFR Călători de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară în cadrul Contractului de Servicii Publice mai sunt în circulaţie două rame, una dintre rame fiind retrasă de către Alstom la data 19 septembrie 2025 pentru aspecte de ordin tehnic.
Cele patru trenuri ce erau formate cu rame Coradia IR 16091, IR 16092, IR 16093 şi IR 16094 Bucureşti Nord – Constanţa şi retur, circulă în prezent cu vagoane şi locomotive PNRR.
Din avizarea Alstom, începând cu data de 6 octombrie 2025, urmează a fi retrasă încă o ramă Coradia din motive de ordin tehnic.
Până la acest moment Alstom nu a comunicat o dată pentru repunerea în circulaţie a celor două rame.
CFR Călători menționează că face eforturi pentru a substitui ramele Coradia Alstom cu vagoane din parcul propriu de material rulant.
Câte trenuri livrează Alstom
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) anunță că în perioada octombrie – decembrie Alstom va livra 3 rame/lună, iar din ianuarie 2026 câte patru.
„La câteva zile după finalizarea testelor FAT și semnarea documentului aferent, Alstom va expedia rama electrică TS07 către România, urmând a fi recepționată de către ARF și predată spre exploatare la operatorul național de transport feroviar de călători SNTFC „CFR Călători – S.A.”, în condițiile prevederilor CSP-L1.
📍Pe măsură ce restul de unități ale ramelor electrice interregionale Coradia Stream din acest lot vor intra în proprietatea ARF și vor fi predate către SNTFC „CFR – Călători” – S.A., acestea urmează a circula pe toate rutele din contract (CSP-L1), respectiv:
1)București – Constanța;
2)București – Craiova;
3)București – Ploiești – Brașov – Sighișoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timișoara;
4)București – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timișoara – Arad;
5)București – Craiova – Târgu Jiu – Deva.
❗De menționat faptul că, în prezent, la fabrica furnizorului din Bautzen, sunt în lucru 15 trenuri Coradia Steam, iar în perioada lunilor octombrie-decembrie 2025, vor fi livrate câte trei trenuri lunar, urmând ca, începând cu luna ianuarie 2026, ritmul livrărilor să crească la patru trenuri pe lună”, a transmis ARF.
Valoarea totală a proiectului de livrare de rame este de 1.708.996.863,41 lei, finanțarea fiind distribuită după cum urmează: 1.213.523.359,27 lei – valoarea eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor (FEDR); 151.181,05 lei – bugetul propriu al beneficiarului; 322.323,09 lei – cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA.