Uzinele auto ale BYD (China) şi BMW AG (Germania) aflate în construcţie ar urma să înceapă producţia în Ungaria în a doua parte a anului viitor, ceea ce ar putea sprijini economia ţării, a afirmat joi Gergely Gulyas, şeful cancelariei premierului Viktor Orban, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Sub conducerea lui Orban, Ungaria a devenit un partener comercial şi de investiţii important pentru China, în contrast cu alte state membre UE care vor să devină mai puţin dependente de a doua economie mondială. În Europa, Germania este principalul partener comercial al Ungariei, cu câteva fabrici auto care deja operează în ţară.

De asemenea, premierul şi-a intensificat eforturile de a aduce în Ungaria producătorii chinezi de baterii şi vehicule electrice.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Totuşi, economia ungară a intrat în recesiune în trimestrul al treilea din 2024, când s-a contractat cu 0,7%, comparativ cu precedentele trei luni, pe fondul slăbiciunii din agricultură, industrie şi construcţii. Aceasta este o problemă pentru liderul de la Budapesta, care vrea să revitalizeze economia înaintea alegerilor din 2026.

“Optimismul pentru politica economică din 2025 este sprijinit de actualele evoluţii, de noile fabrici ale BYD şi BMW care vor demara producţia anul viitor, în semestrul doi”, a declarat Gergely Gulyas.

Producătorul chinez de baterii pentru vehicule electrice, CATL, construieşte o fabrică de 7,3 miliarde de euro în oraşul Debrecen, în timp ce BYD anunţase anul trecut că va construi prima sa uzină europeană la Szeged. BMW va produce maşini la Debrecen.

Guvernul de la Budapesta se aşteaptă la un avans al economiei de 3,4% în 2025.