Uzinele auto ale BYD (China) şi BMW AG (Germania) aflate în construcţie ar urma să înceapă producţia în Ungaria în a doua parte a anului viitor, ceea ce ar putea sprijini economia ţării, a afirmat joi Gergely Gulyas, şeful cancelariei premierului Viktor Orban, transmite Reuters, citată de Agerpres.
Sub conducerea lui Orban, Ungaria a devenit un partener comercial şi de investiţii important pentru China, în contrast cu alte state membre UE care vor să devină mai puţin dependente de a doua economie mondială. În Europa, Germania este principalul partener comercial al Ungariei, cu câteva fabrici auto care deja operează în ţară.
De asemenea, premierul şi-a intensificat eforturile de a aduce în Ungaria producătorii chinezi de baterii şi vehicule electrice.
Totuşi, economia ungară a intrat în recesiune în trimestrul al treilea din 2024, când s-a contractat cu 0,7%, comparativ cu precedentele trei luni, pe fondul slăbiciunii din agricultură, industrie şi construcţii. Aceasta este o problemă pentru liderul de la Budapesta, care vrea să revitalizeze economia înaintea alegerilor din 2026.
“Optimismul pentru politica economică din 2025 este sprijinit de actualele evoluţii, de noile fabrici ale BYD şi BMW care vor demara producţia anul viitor, în semestrul doi”, a declarat Gergely Gulyas.
Producătorul chinez de baterii pentru vehicule electrice, CATL, construieşte o fabrică de 7,3 miliarde de euro în oraşul Debrecen, în timp ce BYD anunţase anul trecut că va construi prima sa uzină europeană la Szeged. BMW va produce maşini la Debrecen.
Guvernul de la Budapesta se aşteaptă la un avans al economiei de 3,4% în 2025.