Unul din cinci români a folosit în acest an servicii online pentru achiziţionarea sau utilizarea unei poliţe de asigurare (date UNSAR)

computer, calculator, birou Sursa foto: Pexels

Unul din cinci români (21%) a folosit în anul 2022 servicii online pentru achiziţionarea/utilizarea unei poliţe de asigurare, cu 3 puncte procentuale mai mult faţă de 2021, arată rezultatele celei mai noi ediţii a Barometrului UNSAR- IRES privind Percepţia riscului şi cultura asigurărilor din România, transmite Agerpres.

Totodată, aproximativ două treimi dintre participanţii la studiu (64%) au declarat că soluţiile online sunt importante (36%) şi foarte importante (28%) pentru ei atunci când achiziţionează sau beneficiază de acoperirile unui asigurări.

În acelaşi timp, şi ponderea celor care folosesc servicii online în general, altele decât cele de asigurări, este mai mare: 59% în 2022, faţă de 56% în 2021.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Aceste cifre indică faptul că există, în continuare, un potenţial de creştere important pentru serviciile care pot să uşureze accesul oamenilor la protecţia financiară oferită de asigurări.

Categoria de populaţie pentru care soluţiile online au o importanţă mai crescută este reprezentată de persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 30 de ani (77%), cu educaţie superioară (77%) şi care locuiesc în mediul urban (68,9%).

De altfel, serviciile online reprezintă, după interacţiunea cu personalul, al doilea factor de satisfacţie în ceea ce priveşte experienţa cu companiile de asigurări. 71% dintre participanţii la studiu au declarat că sunt mulţumiţi şi foarte mulţumiţi de instrumentele online existente în asigurări.

“Industria de asigurări din România urmează trendul existent la nivel mondial şi se află într-un continuu proces de digitalizare. Companiile de asigurări au respectat nevoile oamenilor şi au implementat soluţii simple prin care orice client poate utiliza o poliţă de asigurare, de la distanţă, fie că vorbim de achiziţie, reînnoire, notificare daune, solicitare despăgubiri”, a declarat Adrian Marin, preşedintele UNSAR.

În ceea ce priveşte luarea deciziei de cumpărare a unei asigurări, principalele elemente pe care participanţii la studiu se bazează sunt modul în care acestea le acoperă nevoile (20%), rapiditatea în plata despăgubirilor (12%), consultanţa oferită de compania de asigurare (7%), sfaturile celor apropiaţi (16%) sau preţul asigurării (9%).

Totodată, veniturile mai mari (36%), o mai bună informare (27%) şi facilităţile fiscale oferite de stat (21%) reprezintă principalele trei motive care i-ar motiva mai mult pe români să achiziţioneze o poliţă de asigurare facultativă, arată rezultatele Barometrului.

“Digitalizarea a contribuit semnificativ la îmbunătăţirea experienţei clienţilor în ceea ce priveşte achiziţia poliţelor de asigurare, iar acest lucru s-a văzut în creşterea procentului celor care au folosit serviciile online. Însă, pentru a putea aduce protecţia oferită de asigurări mai aproape de români, sunt necesare atât noi demersuri de informare şi educaţie financiară, cât şi oferirea de facilităţi fiscale, precum deductibilitatea asigurărilor de viaţă, şi nu numai”, a precizat Alexandru Ciuncan, director general al UNSAR.

Barometrul UNSAR- IRES a fost realizat în mai 2022 pe un eşantion format din 1.000 respondenţi cu vârsta între 18-50 de ani, utilizând metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), cu o eroare maximă tolerată de ą3,1%, la un nivel de încredere de 95%.

Înfiinţată în 1994, UNSAR- Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România reprezintă 20 de companii de profil. Acestea deţin o pondere de aproximativ 90% din piaţa locală de asigurări. Activitatea UNSAR are drept obiectiv apărarea şi reprezentarea intereselor asigurătorilor şi reasigurătorilor din România, participarea la îmbunătăţirea cadrului legislativ în domeniul asigurărilor, promovarea activităţii de asigurări în România şi promovarea dezvoltării cât mai durabile a industriei de profil pe plan intern şi internaţional. Din anul 2007, UNSAR este membru cu drepturi depline al federaţiei asigurătorilor şi reasigurătorilor europeni – Insurance Europe.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: