USR ironizează desantul politicienilor la semnarea contractului pentru Drumul Județean pe Valea Doftanei: „Scenetă de Caragiale”. Varianta este utilă pentru șoferii care merg la Brașov nu în stațiunile de pe Valea Prahovei

Semnare Contract Valea Doftanei

Semnarea contractului pentru modernizarea Drumului Județean și forestier pe Valea Doftanei, ceremonie desfășurată miercuri, în prezența premierului Ciucă, a vicepremierului Sorin Grindeanu, a șefului MAI, Lucian Bode (fost ministru al Transporturilor), și a ministrului Dezvoltării, Cseke Attila, este doar un exercițiu de imagine, o „scenetă din Caragiale” transmite USR, prin fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma.

Desantul miniștrilor, al șefilor de Consilii Județene din Prahova și Brașov, a șefului Cancelariei Premierului la semnarea unui contract pentru un drum județean, nici măcar la inaugurarea șantierului sau la recepția lucrărilor are note de ridicol, o discrepanță flagrantă între „greutatea” politicienilor din Guvern și rezultatele momentului, susține Horațiu Cosma.

Practic, modernizarea Drumului Județean 102 I și în continuare a traseului de drum forestier nu este o soluție pentru turiștii care merg în stațiunile de pe Valea Prahovei, ci doar o variantă pentru traficul de tranzit spre și dinspre Brașov.

Indirect, însă, odată finalizată, varianta Câmpina – Săcele ar prelua o parte a traficului de pe DN 1 Valea Prahovei, implicit s-ar mai fluidiza puțin circulația. Totodată, șoferii care preferă DN 1 pentru a nu parcurge varianta pentru camioane DN 1 A Ploiești – Cheia – Săcele, mai lungă și cu mai multe serpentine, ar putea alege și soluția Câmpina – Săcele, însă cozile principale se formează pe DN 1 pentru destinațiile de pe Valea Prahovei sau DN 73 și DN 73 A Predeal – Bran – Moieciu. 

Horațiu Cosma arată că singura soluție pentru a rezolva problema DN 1 Valea Prahovei, a doua legătură între Muntenia și Transilvania după DN 7 Valea Oltului, este Autostrada A3, proiect care a trecut deja prin patru încercări ratate.

„Scenetă de Caragiale: sobor cu jumătate de Guvern care taie ”pamblica” la semnarea contractului de modernizare a unui drum județean prin creierii munților. Ieri s-a semnat contractul de 400 de milioane de lei pentru modernizarea celor 25km ai drumului județean DJ 102I Câmpina – Săcele de pe Valea Doftanei, din județele Brașov și Prahova. Politicieni, cu mic cu mare, au venit mâncând pământul, să facă poză cu ”ursul”. Motivul: acest drum județean ar rezolva marea problemă a aglomerației de pe Valea Prahovei. Fals. Valea Prahovei este aglomerată fiindcă foarte mulți oameni vor să ajungă în stațiunile de pe Valea Prahovei. Drumul de pe Valea Doftanei nu va rezolva această nevoie, cum nici actualul drum național DN1A Brașov – Ploiești pe ruta Cheia – Săcele nu e o soluție pentru decongestionarea traficului din Bușteni, Sinaia, Predeal sau Comarnic.

Politicianul român clasic caută de 20 de ani soluții magice de rezolvare a traficului de pe Valea Prahovei, fără a vedea pădurea de copaci: nu există un proiect serios care să spună negru pe alb cât costă o autostradă între Comarnic și Brașov, care este traseul concret și ce soluții tehnice specifice vor fi alese (tuneluri, viaducte etc). Există doar o cariocă pe hartă. Și cu carioca asta au încercat să construiască autostrada prin parteneriat public – privat PPP guvernările Năstase în 2004, Boc în 2010, Ponta în 2014 și Dăncilă în 2019. Și de fiecare dată au eșuat, în lipsa unui proiect profesionist demn de o autostradă grea de munte, care să identifice corect riscurile”, afirmă Horațiu Cosma.
O altă rută spre Bran sau Brașov este DN 73 prin Pitești și Câmpulung, dar tronsonul de munte Câmpulung – Fundata (aproape 50 km) a rămas nemodernizat la 10 ani de la primele lucrări.

Modernizarea DJ Câmpina – Săcele, un contract mai greu decât pare

Ministerul Dezvoltării a lansat licitația pentru modernizarea Drumului Județean în iulie 2022, iar în septembrie a primit 9 oferte. După mai multe amânări, Compania Națională de Investiții (din subordinea Ministerului Dezvoltării) a desemnat câștigător constructorul român Erbașu, iar concurenții nu au depus contestații, situație rar întâlnită. Durata mare de execuție se explică prin perioada mai scurtă în care se poate lucra în zona de munte, la o altitudine de sute de metri. Totodată, diferența de aproximativ 200 de milioane de lei între costul total aprobat prin indicatori și costul lucrărilor pentru execuție trebuie să acopere și valoarea exproprierilor.

Proiectarea are o durată de 6 luni, pentru execuție sunt prevăzute 42 de luni, iar garanția este de 5 ani. La propunerea Ministerului Dezvoltării, Guvernul a aprobat, în februarie 2022, indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea și modernizarea DJ 102I, Valea Doftanei (județul Prahova) – Brădet (județul Brașov). Reabilitarea și modernizarea drumului județean 102I se va realiza între km 37+620 și km 63+256,08, pe o lungime totală de 25,6 km, iar traseul se împarte în 2 tronsoane, astfel:

– tronsonul 1, aflat pe raza județului Prahova, între km 37+620 și km 50+820,38 (limita jud. Brașov), în lungime de 13,2 km;

– tronsonul 2, aflat pe raza județului Brașov, între km 50+820,38 și km 63+256,08, în lungime de 12,4 km.

Șoseaua va fi lărgită la 8 metri parte carosabilă, cu câte 3 metri lățimea pentru fiecare bandă de circulație, 1,5 metri acostamente și 0,5 metri benzi de încadrare, a transmis reprezentantul Erbașu.

 

 

 

Comentarii

  1. Unde va fi Soborul Guvernamental care taie ”pamblica” la terminarea lucrarilor pe acest amărât de interjudetean?
    Undeva prin 2029 sau 2030!
    Unde vor fi: Dumitrescu, Vestea, Bode, Grindeanu, Atilla?
    Artizanii de Interjudetene!🤣😮😮
    Ma intreb daca pentru modernizarea singurului Dr. Național (DN13) neasfaltat din Romania de la Zagon la Întorsură vor face in acest deceniu “semnarea” contractului de asfaltare(7km)?
    😵😵😵

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *