Drumul pe Valea Doftanei, alternativa la aglomerația de pe DN 1 Valea Prahovei: Ministerul Dezvoltării a primit 9 oferte la contractul de 400 de milioane de lei pentru modernizarea șoselei dintre Câmpina și Săcele

DJ Valea Doftanei

Nouă oferte au fost depuse la contractul de 400 de milioane de lei pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a Drumului Județean 102 I Câmpina – Săcele, șoseaua de pe Valea Doftanei fiind alternativa la aglomerația de pe DN 1 Valea Prahovei și chiar a DN 1 A Ploiești – Cheia – Săcele, varianta pentru camioane. Potrivit calendarului din SEAP, evaluarea ofertelor se va face până în data de 8 noiembrie. Investiția este derulată prin Compania Națională de Investiții din subordinea Ministerului Dezvoltării.

Din cele 9 oferte, 5 sunt de la constructori români: Autotehnorom, BogArt, Coni, Erbașu și Ness Proiect Europe, iar patru de la constructori din afară: Makyol, Ozaltin, Porr și Strabag.

Proiectarea are o durată de 6 luni, pentru execuție sunt prevăzute 42 de luni, iar garanția este de 5 ani. La propunerea Ministerului Dezvoltării, Guvernul a aprobat, în februarie 2022, indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea și modernizarea DJ 102I, Valea Doftanei (județul Prahova) – Brădet (județul Brașov). Reabilitarea și modernizarea drumului județean 102I se va realiza între km 37+620 și km 63+256,08, pe o lungime totală de 25,6 km, iar traseul se împarte în 2 tronsoane, astfel:

• tronsonul 1, aflat pe raza județului Prahova, între km 37+620 și km 50+820,38 (limita jud. Brașov), în lungime de 13,2 km;

• tronsonul 2, aflat pe raza județului Brașov, între km 50+820,38 și km 63+256,08, în lungime de 12,4 km.

Intervențiile în vederea asigurării viabilității DJ 102I au ca scop realizarea unei legături suplimentare între partea de sud și partea centrală a țării și, implicit, decongestionarea traficului intens de pe drumurile naționale DN1 și DN1A. Durata de execuție a obiectivului este de 42 luni, iar valoarea totală estimată este de 642.051.000 lei, din care MDLPA, prin Compania Națională de Investiții, va asigura 616.072.000 lei, diferența fiind suportată de Consiliile Județene Prahova și Brașov”. Comunicatul Guvernului nu precizează dacă, după modernizare, Drumul Județean pe Valea Doftanei va avea și portanța necesară pentru camioane grele.

În lipsa Autostrăzii Ploiești – Brașov, modernizarea Drumului Județean pe Valea Doftanei va fi o variantă doar pentru șoferii care sunt în tranzit pe Valea Prahovei spre și dinspre Brașov, cei care au cazare în stațiuni folosind tot DN 1. Însă, odată modernizată, șoseaua Câmpina – Săcele pe Valea Doftanei ar prelua atât din traficul de tranzit de pe DN 1 Valea Prahovei cât și de pe DN 1 A Ploiești – Cheia – Săcele, varianta pentru camioane foarte aglomerată în zilele de week-end când mulți șoferi o folosesc deja pentru a evita ambuteiajele din stațiuni. Spre deosebire de DN 1 A, care trece prin multe localități, este mai lung și cu serpentine strânse (aproximativ 1000 metri altitudine Pasul Bratocea) pe Valea Doftanei șoferii ar mai câștiga timp pentru că ar merge tot pe 2 benzi/sens până la Câmpina, deci ar scuti și cozile de pe Centura Ploiești Nord și Văleni.

Captură Google Maps DJ Valea Doftanei

Comentarii

  1. E de bezna mintii!
    48 de luni adica 4 ani, sa proiectezi si sa executi cca 25 km de drum judetean?

    E normal ca după atribuirea contractului cu termene largi DNA sa se autosesizeze ca e ceva putred la CNAIR.
    Astept DNA!

    Un drumeag din asta in Italia sau Spania se face in mai putin de 1 an!
    Aici e incompetenta si spagă!

    • Da!
      Firmele care participă la licitație sunt firme de apartament.
      Fără utilaje!
      Fără forța de muncă!
      Fără nimic dar vor cascavalul!
      Parca vad ca după 2 sau 3 km ca se reziliaza contractul!🤠
      O sa se termine cândva acest drum județean!
      De fapt după ce se acaparează terenul pe unde va trece drumul!
      Interese politice!

      • Nu stiu pe ce te bazezi cand spui asta dar toate firmele de mai sus exceptie facand 2 despre care nu stiu nimic sunt firme puternice care activeaza in domeniu de mult timp, unele dintre ele avand la activ contracte cu CNAIR si autostrazi finalizate inainte de termene.

        • Eu suspiciunea termenul de 4 ani ca sa faci 25 km de judetean.
          Ce mare inginerie sa faci o sosea locala, simpla?
          Condiția pusa de CNAIR, 48 de luni, e prea cusuta cu ata alba.
          Fie ca stiu ca nu sunt firme puternice, fie o sa reia licitația ca sa vina cascavalul.

  2. Se va aglomera Câmpina, se va aglomera Teșila și dacă administratorul nu e în stare să deszăpezească drumul actual valea Doftanii-Câmpina, puțin probabil să reușească spre Săcele, poate CJ BV, bucata lor. Singurii avantajați vor fi cetățenii europeni din Gârcini care vor ajunge cu mașinile neînmatriculate și căruțele mai ușor la “cumpărături”.
    Singura alternativă reală la DN1 este o autostradă sau un drum expres, a doua variantă nefiind măcar luată în calcul.

    • Autostrada nu se va face nici in 2040!
      Nu sunt pesimist dar istoric nu s-a făcut nimic.
      In medie doar 30 km de autostrada pe an.
      Asa ca asta e varianta care daca s-ar face in Doi ani ar putea sa mai compenseze incapacitatea guvernanților sa faca Autostrada Valea Prahovei.
      Din ce am vazut e faraonic proiectul.
      Si acest drum poate fi bine facut daca o sa vina o firmă serioasă cu potențial.
      Însă aștept.
      Cred ca acum se trag sforile.
      Cât, cum impart prada!
      Nu pot decat sa spun ca istoria autostrazilor nefăcute se va rescrie si pt. cei 25 km de asfalt.

  3. Este de rasul lumii. Distanta aceasta de 40 de km trebuie făcută în cel mai lung timp de 2 ani cu totul. Nu este nevoie de despăgubiri teritoriale sau de alte aprobări speciale. Parca vad ca după licitație urmează contestațiile încă 4-5 ani și uite asa poate nu mai apucam sa facem nimic dacă tot dam arme ucrainieniilor și asistenta sociala gratuita pentru icre negre și de Manciuria. Romanii deșteptarea!.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *