Nouă oferte au fost depuse la contractul de 400 de milioane de lei pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a Drumului Județean 102 I Câmpina – Săcele, șoseaua de pe Valea Doftanei fiind alternativa la aglomerația de pe DN 1 Valea Prahovei și chiar a DN 1 A Ploiești – Cheia – Săcele, varianta pentru camioane. Potrivit calendarului din SEAP, evaluarea ofertelor se va face până în data de 8 noiembrie. Investiția este derulată prin Compania Națională de Investiții din subordinea Ministerului Dezvoltării.
Din cele 9 oferte, 5 sunt de la constructori români: Autotehnorom, BogArt, Coni, Erbașu și Ness Proiect Europe, iar patru de la constructori din afară: Makyol, Ozaltin, Porr și Strabag.
Proiectarea are o durată de 6 luni, pentru execuție sunt prevăzute 42 de luni, iar garanția este de 5 ani. La propunerea Ministerului Dezvoltării, Guvernul a aprobat, în februarie 2022, indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea și modernizarea DJ 102I, Valea Doftanei (județul Prahova) – Brădet (județul Brașov). Reabilitarea și modernizarea drumului județean 102I se va realiza între km 37+620 și km 63+256,08, pe o lungime totală de 25,6 km, iar traseul se împarte în 2 tronsoane, astfel:
• tronsonul 1, aflat pe raza județului Prahova, între km 37+620 și km 50+820,38 (limita jud. Brașov), în lungime de 13,2 km;
• tronsonul 2, aflat pe raza județului Brașov, între km 50+820,38 și km 63+256,08, în lungime de 12,4 km.
Intervențiile în vederea asigurării viabilității DJ 102I au ca scop realizarea unei legături suplimentare între partea de sud și partea centrală a țării și, implicit, decongestionarea traficului intens de pe drumurile naționale DN1 și DN1A. Durata de execuție a obiectivului este de 42 luni, iar valoarea totală estimată este de 642.051.000 lei, din care MDLPA, prin Compania Națională de Investiții, va asigura 616.072.000 lei, diferența fiind suportată de Consiliile Județene Prahova și Brașov”. Comunicatul Guvernului nu precizează dacă, după modernizare, Drumul Județean pe Valea Doftanei va avea și portanța necesară pentru camioane grele.
În lipsa Autostrăzii Ploiești – Brașov, modernizarea Drumului Județean pe Valea Doftanei va fi o variantă doar pentru șoferii care sunt în tranzit pe Valea Prahovei spre și dinspre Brașov, cei care au cazare în stațiuni folosind tot DN 1. Însă, odată modernizată, șoseaua Câmpina – Săcele pe Valea Doftanei ar prelua atât din traficul de tranzit de pe DN 1 Valea Prahovei cât și de pe DN 1 A Ploiești – Cheia – Săcele, varianta pentru camioane foarte aglomerată în zilele de week-end când mulți șoferi o folosesc deja pentru a evita ambuteiajele din stațiuni. Spre deosebire de DN 1 A, care trece prin multe localități, este mai lung și cu serpentine strânse (aproximativ 1000 metri altitudine Pasul Bratocea) pe Valea Doftanei șoferii ar mai câștiga timp pentru că ar merge tot pe 2 benzi/sens până la Câmpina, deci ar scuti și cozile de pe Centura Ploiești Nord și Văleni.