Mii de turişti şi-au văzut vacanţele de Paşte perturbate sau anulate, deoarece companiile aeriene şi aeroporturile nu au suficient personal pentru a face faţă redresării cererii, pe măsură ce restricţiile pandemiei sunt relaxate în Europa, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.
Ratele ridicate de Covid-19 în Marea Britanie au provocat absenţe ale personalului companiilor aeriene şi aeroporturilor, care aveau deja probleme să recruteze după ce lucrătorii au părăsit industria în timpul pandemiei.
Transportatorul low-cost easyJet a fost unul dintre cei mai afectaţi – compania a transmis că a anulat aproximativ 60 de zboruri în Marea Britanie marţi şi că se aşteaptă la anulări similare în zilele următoare.
Compania a anulat peste 200 de zboruri în weekend şi alte 62 luni.
Paul Charles, şeful companiei de consultanţă pentru turism The PC Agency, a spus că ar putea fi nevoie să treacă cel puţin două sau trei luni pentru a trece prin situația dificilă adusă de mai mulți factori: lipsă de personal, cazuri de Covid-19 şi întârzieri în aprobarea permiselor de securitate pentru lucrătorii aeroporturilor şi companiilor aeriene.
”Este ironic că însăşi dorinţa de a-i face pe oameni să rezerve din nou, după pandemie, cauzează probleme de transport mai dificile decât cele create de Covid în sine”, a spus el.
EasyJet a spus că asigură un echipaj suplimentar în aşteptare, dar a anulat unele zboruri pe rute pe care operează servicii frecvente, astfel încât pasagerii să aibă opţiuni de rerezervare.
British Airways a anulat 662 de zboruri în săptămâna încheiată duminică, a declarat firma de analiză a aviaţiei Cirium, deşi acestea includ zborurile pe distanţe lungi suspendate din cauza sancţiunilor şi restricţiilor, cum ar fi în Rusia şi părţile din Asia afectate de Covid-19.
BA a refuzat să ofere o cifră pentru anulări. De asemenea, transportatorul a fost lovit de o altă defecţiune IT miercuri.
Numărul de zboruri anulate din cauza bolilor personalului în ultimele zile a fost de o singură cifră, a declarat marţi un purtător de cuvânt. Dar întârzierile în verificările cerute de guvern pentru personalul nou au împiedicat accelerarea zborurilor până în vară, a spus el, şi au redus deja creşterea planificată a serviciilor cu aproximativ 20 de zboruri pe zi până la sfârşitul lunii mai.
Lipsa de personal este o problemă atât la sol, cât şi în aer.
Cozile de la Aeroportul Manchester, al treilea cel mai aglomerat din Marea Britanie după Heathrow şi Gatwick din Londra, au ieşit marţi dintr-un terminal, iar pasagerii s-au plâns de ore de aşteptare la caruselul de bagaje. Aeroportul şi-a cerut scuze pentru întrerupere.
”Pe măsură ce continuăm să ne redresăm după pandemie şi numărul de pasageri creşte, cozile de securitate pot fi uneori mai lungi decât de obicei”, a spus acesta pe Twitter.
Asociaţia Operatorilor de Aeroporturi din Marea Britanie a declarat că membrii săi îşi măresc personalul cât mai repede posibil. Dar o combinaţie între o piaţă a forţei de muncă strânsă, întârzierile în controalele de securitate pentru personalul nou şi care revine, precum şi absenţele legate de Covid ar putea pune unele aeroporturi sub presiune.
Aeroportul din Dublin a avertizat pasagerii că vor fi cozi lungi mai multe săptămâni, pe măsură ce îşi reconstruieşte operaţiunile şi recrutează şi antrenează personal nou de securitate.
Ryanair, cel mai mare transportator low-cost din Europa, al cărui număr de pasageri a depăşit nivelul de dinainte de pandemie luna trecută, a cerut guvernului irlandez să folosească armata pentru a face faţă întârzierilor, temându-se de impactul asupra perioadei cheie a sărbătorilor de Paşte.
Cel mai mare operator aeroportuar din Germania, Fraport, şi-a avertizat la rândul său pasagerii cu privire la întârzierile de Paşte.