Zboruri, hotel, transferuri și mâncare în câteva clicuri: vacanța la pachet este cea mai în vogă tendință din această vară în Europa, scrie Bloomberg.
Considerat cândva o nișă învechită, care se adresează în principal baby-boomerilor, umilul pachet de vacanță a revenit în mod improbabil după ce aproape a fost eliminat în timpul pandemiei. Cererea pentru pachetele all-inclusive este în creștere, deoarece călătorii mai tineri sunt mai atrași de o ofertă tot mai sofisticată de vacanțe accesibile și fără probleme.
Conform Euromonitor International, o firmă de cercetare de piață, se preconizează că în acest an creșterea va depăși 11% la nivel mondial, iar Europa de Vest se va apropia de nivelurile de dinaintea pandemiei. Piața cheie din Marea Britanie este deja la nivelul din 2019, iar Germania nu este departe în urmă.
“Cu toții am crezut că a murit, din cauza internetului care le permite oamenilor să își alcătuiască singuri pachetele”, a declarat luna aceasta Carsten Spohr, directorul general al Deutsche Lufthansa AG. “Dar cu toate aceste întreruperi în Covid, oamenii iubesc acum să aibă totul asigurat într-un singur pachet”.
Companiile aeriene văd acum o șanșă într-un colț al afacerilor lor pe care l-au considerat mult timp o zonă retrasă. Compania britanică de transport aerian cu buget redus EasyJet Plc estimează o creștere de 35% a numărului de pasageri pentru activitatea sa de vacanță în acest an, în timp ce Jet2 Plc și TUI AG raportează un interes în creștere pentru pachetele turistice. Segmentul a devenit din ce în ce mai important pentru creșterea Lufthansa, a declarat Spohr.
TUI și alții și-au evoluat ofertele pentru a se adresa unui public mai tânăr și mai cunoscător al internetului. Alegerile sunt mai variate, cu experiențe care merg dincolo de tradiționala excursie la soare și plajă, a declarat Caroline Bremner, șef senior de cercetare în domeniul călătoriilor la Euromonitor.
EasyJet Holidays, de exemplu, oferă oaspeților un supliment de 162 de lire sterline (206 dolari) – un tur ghidat al Parcului Național Thingvellir din Islanda, unde se întâlnesc plăcile tectonice americană și eurasiatică, urmat de o vizită la un crater vulcanic și o baie în aburul Blue Lagoon. Recent, TUI a adăugat un circuit de 11 nopți în Kenya, unde sunt prezentați elefanți și hipopotami.
Companiile de turism adaptează, de asemenea, pachetele pentru familii extinse cu o gamă largă de interese, în timp ce opțiunile prietenoase pentru clienți, cum ar fi plățile în rate, facilitățile pentru copii și planurile de alimentație all inclusive, reprezintă un “pariu sigur” pentru consumatorii presați de creșterea prețurilor, a declarat Bremner. “Acestea oferă o opțiune avantajoasă din punct de vedere financiar, în care costurile sunt stabilite în avans”.
La nivel global, se preconizează că veniturile din pachetele turistice vor ajunge la 280 de miliarde de dolari în acest an, adică 86% din nivelurile din 2019, potrivit Euromonitor. În timp ce piața aviatică mai largă a atins anul trecut paritatea de dinainte de Covidiu, potrivit Asociației Internaționale a Transportului Aerian, pachetele turistice își revin după o scădere mai abruptă: mai mult de două treimi din venituri au dispărut la minimul din 2020.
Segmentul a câștigat popularitate pentru prima dată în anii 1960, când turiștii au căutat o modalitate accesibilă de a vizita obiectivele turistice sau de a vizita plaja. Zborul în străinătate a devenit mai accesibil cu avioane moderne cu un singur culoar, cum ar fi 737 de la Boeing și operatorii de turism care ofereau excursii de agrement în Spania.
Piața a încetinit în anii 1990, când turiștii au început să navigheze pe internet pentru a-și rezerva separat zborurile și cazarea. Concurența acerbă a dus la prăbușirea companiei Thomas Cook, care a fost un stâlp al pachetelor turistice, chiar înainte de pandemie.
Călătorie de întoarcere
În prezent, companiile aeriene se află în dezavantaj dacă nu s-au alăturat acestei inițiative. Ryanair și-a redus perspectivele de profit după ce agențiile de turism online au încetat să mai vândă zborurile sale pe fondul unei dispute de lungă durată. De atunci, compania irlandeză de reduceri a încheiat parteneriate cu TUI și cu alte companii pentru a lista zborurile sale.
În Europa, britanicii și germanii au condus în mod tradițional exodul anual dinspre climatele mai reci către nisipurile însorite din Spania, Grecia și Portugalia. Fiecare parte deținea o anumită notorietate în ochii celeilalte: competiția lor pentru șezlonguri este legendară.
Regatul Unit este cea mai mare sursă europeană de turiști străini și a doua la nivel mondial după SUA. Anul trecut a atins 99% din nivelurile din 2019 și este pe cale să crească cu 11% în acest an, potrivit previziunilor Euromonitor. Germania este prognozată la aproximativ 91% din dimensiunea sa de dinaintea pandemiei.
Alte țări preiau ștafeta, Italia fiind prognozată să crească cu 26% în acest an, iar Croația ar urma să crească cu aproape 16% pe an până în 2028, potrivit Euromonitor.
TUI a declarat că a observat recent o cerere mai mare din Franța, în timp ce unitatea low-cost Eurowings a Lufthansa a declarat că Republica Cehă devine o piață din ce în ce mai importantă.
În timp ce tot mai mulți tineri sunt familiarizați cu acest concept, pachetele turistice sunt încă în principal domeniul consumatorilor mai în vârstă, care sunt atrași de simplitatea de a trata cu un singur furnizor, a declarat Jennie Bryans, analist senior de turism la compania de cercetare Mintel.
Cu toate acestea, perspectivele de creștere viitoare sunt puternice, a declarat Paul Charles, CEO al companiei de consultanță în turism The PC Agency. Operatorii au alcătuit pachete de mai bună calitate decât în trecut, iar marketingul lor s-a îmbunătățit, a spus el.
După prăbușirea Thomas Cook, EasyJet a văzut o oportunitate de a dezvolta o afacere de pachete turistice care să ofere o valoare și o flexibilitate mai mare, a declarat directorul general Johan Lundgren într-un interviu. Acum, a spus el, “nu văd nicio limită în acest sens”.