Valea OItului : până la șantierele loturilor de munte de pe autostrada A 1, CNAIR încearcă să consolideze versantul care poate bloca Centura Călimănești-Căciulata/O alunecare masivă de teren din aprilie 2023 prezintă risc iminent de extindere

Valea oltului

Compania de Drumuri, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova caută consultant pentru consolidarea alunecării de teren care afectează circulația pe Centura Călimănești-Căciulata (DN 7 CC), o surpare masivă de teren din județul Vâlcea care prezintă ,,risc iminent de extindere”. Alunecarea de teren s-a produs în aprilie 2023 și a afectat versantul pe o lungime de 55 de metri și o înălțime de 22 de metri.

Centura Călimănești-Căciulata corespunde lotului 3 Cornetu-Tigveni al Autostrăzii A 1 (lotul WeBuild), dar pe varianta de trafic greu – DN 7 CC vor fi aduse utilaje și pentru lotul 2 Cornet -Boița care se apropie de traseul DN 7 Valea Oltului la doar câțiva kilometri după ce se trece de Brezoi. Dincolo de dificultatea tehnică a loturilor de munte Boița-Cornetu-Tigveni (68 km.) o provocare pentru constructori va fi aducerea echipamentelor pentru tuneluri (foraj NATM), fabrică grinzi în șantier, etc. pe infrastructura existentă : DN 7 Valea Oltului, DN 7 D ,,Țara Loviștei” cu restricții de tonaj și Drumurile Județene (703 M/ 703 M).

Pentru lucrările de consolidare de la Jiblea-Păușa pe Centura Călimănești -Căciulata, CNAIR a scos la licitație un contract de 200 000 lei pentru servicii de proiectare DALI (documentație avizare lucrări de intervenții) și o durată de 60 de zile. După elaborarea documentației de intervenție DALI, CNAIR va scoate la licitație și contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de consolidare versant, conform documentelor pe care le-a consultat Economedia. Contractul este finanțat cu bani de la Buget, iar ofertele pot fi depuse până pe 5 februarie.

Alunecarea de teren din aprilie 2023 de pe Centura Călimănești-Căciulata :

O altă problemă aferentă Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești este Drumul Național 73 C Curtea de Argeș-Râmnicu Vâlcea, varianta de ocolire pentru traficul ușor a rutei prin Dedulești-Dealul Negru. Deschiderea parțială și totală a lotului 5 Pitești-Curtea de Argeș (30 km) la sfârșitul anului/început de 2025 va găsi DN 73 C nemodernizat. În 2027 PORR ar urma să finalizeze lotul 4 Curtea de Argeș-Tigveni (10 km.), iar prin deschiderea celor 40 de kilometri noi de autostradă de pe A 1, DN 73 C va prelua trafic semnificativ de pe traseul DN 7 Pitești-Râmnicu Vâlcea.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *