Problemele cu care se confruntă grupul american Apple în China au creat o oportunitate pentru un producător chinez de dispozitive Android să dobândească noi clienţi şi investitori, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.
Capitalizarea de piaţă a Xiaomi Corp. a crescut cu aproximativ 20 de miliarde de dolari din luna iunie şi până în prezent, graţie interesului cu privire la cele mai noi telefoane ale sale, dar şi a intrării Xiaomi pe segmentul vehiculelor electrice şi în alte domenii de afaceri.
Din luna iunie şi până în prezent, acţiunile Xiaomi au înregistrat un salt de peste 60%, devenind cele mai performante acţiuni din cadrul Hang Seng Tech Index.
Producătorii chinezi de dispozitive Android profită de scăderea veniturilor gigantului Apple în China, pe fondul semnalelor că cea mai mare piaţă de smartphone din Asia începe să îşi revină după mai mulţi ani de declin.
Xiaomi a primit peste un milion de comenzi pentru cele mai noi telefoane ale sale, de la lansarea 14 series la finele lunii octombrie.
A fost al doilea debut cu succes al unui smartphone chinezesc în ultimele luni, după succesul Huawei cu modelul Mate 60 Pro. Compania Huawei nu este listată la bursă însă investitorii s-au înghesuit să cumpere acţiuni la furnizorii săi.
Chiar dacă acţiunile Xiaomi au explodat graţie comenzilor spectaculoase pentru telefoanele 14 series, unii analişti susţin că ar putea creşte şi mai mult. Automobilele electrice şi aşa-numita “inteligenţă artificială a lucrurilor (AIoT)” sunt considerate potenţiale motive de noi creşteri.
“Credem că există o oportunitate de tranzacţionare în următoarele şase luni cu progrese în smartphone şi AIoT precum şi aşteptări referitoare la avansul Xiaomi pe segmentul vehiculelor electrice”, susţine Gokul Hariharan, analist la JPMorgan Chase & Co.
Observatorii sunt de părere că acţiunile Xiaomi ar putea creşte în continuare şi graţie vânzărilor realizate de Ziua Celibatarilor, marcată anual pe 11 noiembrie, precum şi după publicarea rezultatelor pe trimestrul al treilea, ce urmează a fi anunțate săptămâna viitoare, pe 20 noiembrie.
Xiaomi susţine că a înregistrat vânzări record în valoare de 3,11 miliarde de dolari de Ziua Celibatarilor.
China sărbătoreşte în fiecare an la 11 noiembrie Ziua Celibatarilor, care a devenit totodată şi cea mai importantă zi de cumpărături online, un fel de replică la Black Friday şi Cyber Monday.