În ianuarie 2022, înmatriculările de mașini de pasageri din UE au continuat să scadă, deoarece penuria de semiconductori încă afectează negativ vânzările de mașini în întreaga regiune. Chiar dacă noul record pentru cel mai mic total din ianuarie (ca volum) a fost stabilit în 2021, anul acesta înmatriculările s-au contractat cu încă 6% pentru a ajunge la 682.596 de unități – marcând o nouă scădere istorică a vânzărilor de mașini din UE în prima lună a anului. Remarcabil e că Dacia a depășit Ford ca cotă de piață în Europa.
În Europa Centrală și de Est, Slovacia a crescut cu 72,6%, iar România cu 55,5% și au înregistrat cea mai puternică creștere, dar vânzările poloneze s-au contractat cu 10,2% în ianuarie. În Europa de Vest, pe de altă parte, aproape toate țările au înregistrat rezultate negative.
Privind cele patru piețe majore de mașini, în Italia s-au înregistrat pierderi cu două cifre (-19,7%), ca și Franța (-18,6%), în timp ce doar Germania a înregistrat o creștere solidă (+8,5%), iar Spania a înregistrat un câștig modest (+1%).
La producători, în cazul autorismelor, Volkswagen rămâne lider, cu peste 172.000 de unități înmatriculate, iar Stellantis e pe locul doi cu aproape 140.000 de unități, diferența minimă care desparte Stellantis de VW în totul total, fiind înregistrată de înmatriculările de utilitare.
Îmbucurător e că și cota de piață a Dacia s-a majorat la 4,7%, în urma celor aproape 32.000 de unități vândute în ianuarie 2022, în creștere față de ianuarie 2021. De altfel, Dacia a depășit, ca cotă de piață, Ford, cu 4,4% deși până acum în Europa, americanii vindeau mult mai bine decât producătorul de la Mioveni.
De altfel, puține mărci au înregistrat creșteri ale vânzărilor, printre ele fiind membrii grupului Hyundai, Mini, parte a BMW, Toyota, Dacia și Alpine, ultimele două aparținând Renault.