Vânzările de mașini în Rusia au scăzut cu aproape două treimi în martie, pe fondul sancțiunilor occidentale și al plecărilor marilor firme auto, scrie CNN.
Doar 55.000 de mașini noi și vehicule utilitare ușoare au fost vândute în Rusia luna trecută, în scădere cu 63% față de martie 2021, potrivit datelor publicate miercuri de Asociația Afacerilor Europene (AEB), un grup care reprezintă investitorii străini în Rusia.
Toate mărcile europene, americane și asiatice au suferit pierderi, dar cele mai afectați dintre marii vânzători au fost Volkswagen, ale cărui vânzări au scăzut cu 74%, urmate de Škoda și Toyota. În februarie, vânzările totale au scăzut cu doar 4,8%, au arătat datele asociației.
Compania Lexus, marca de lux deținută de Toyota, a primit o lovitură gravă: vânzările s-au prăbușit cu 91%. În același timp, Porsche a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 73%.
Producătorii de mașini occidentali anunțat că vor pleca din Rusia în urma deciziei președintelui rus Vladimir Putin de a invada Ucraina în februarie. Toyota și Volkswagen au fost printre o serie de companii care au anunțat luna trecută că au oprit producția și au oprit exporturile către țară.
Renault, care deține producătorul rus de automobile AvtoVAZ, a declarat recent că suspendă toate activitățile din fabrica sa din Moscova și că „evaluează opțiunile disponibile” cu privire la participația sa în companie.
Prăbușirea rublei a crescut și prețul mediu al unei mașini noi în Rusia cu între 35% și 45% în martie, potrivit site-ului rus de analiză a pieței auto Autostat. De la invazia Ucrainei, inflația anuală în Rusia a crescut la aproape 16%. Prețul bunurilor de bază, inclusiv zahărul și roșiile a crescut și au existat rapoarte despre penurie în supermarketuri după o val de cumpărături în panică.