Vânzările de mașini electrice le-au depășit pe cele diesel anul trecut în Uniunea Europeană

masini electrice, incarcatoare electrice Sursa Foto: CarVertical

Potrivit asociației industriale ACEA, peste 1,5 milioane de mașini electrice noi au fost înmatriculate în UE în 2023, cu 37% mai multe decât în 2022. Înmatriculările de vehicule diesel au rămas urmă. Cel mai popular model, indiferent de sistemul de propulsie, a fost Tesla Model Y, scrie Electrive.

Potrivit statisticilor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), anul trecut au fost înmatriculate în Uniunea Europeană 1.538.621 de mașini electrice cu baterii. Comparativ cu anul 2022 (1.123.444 de înmatriculări de BEV), aceasta reprezintă o creștere de 37%. De asemenea, au fost înregistrate 813.480 de mașini hibrid plug-in. Acest număr este ușor mai mic decât în anul precedent (874 777; – 7 %).

La nivelul tuturor sistemelor de propulsie, piața auto din UE a crescut anul trecut cu 13,9% față de 2022, atingând un volum total de 10,5 milioane de unități în ceea ce privește înmatriculările, potrivit ACEA. Toate piețele UE au înregistrat mai multe mașini înmatriculate, cu excepția Ungariei (-3,4%), cele mai mari salturi fiind înregistrate de Italia (+18,9%), Spania (+16,7%) și Franța (+16,1%).

Cota BEV pe piața autoturismelor noi la nivelul UE în 2023 era de 14,6% – în urma mașinilor pe benzină (35,3%) și a celor hibride (25,8%), dar înaintea mașinilor diesel (13,6%). Dacă se defalcă hibrizii și se exclud hibrizii plug-in, această categorie reprezintă 7,7%, iar hibrizii fără opțiune de încărcare externă 17,1%. Potrivit Dataforce 2023, cel mai de succes model din Europa, indiferent de tipul de propulsie, a fost Tesla Model Y, cu 254.822 de unități vândute, în fața modelelor cu combustie Dacia Sandero (235.893) și VW T-Roc (206.438).

Creșterea pe piața europeană a automobilelor electrice a fost determinată de țări precum Belgia (93.285 de noi înmatriculări de BEV, +148%), Danemarca (62.759 de BEV, +104%) și Portugalia (36.390 de BEV, +102%), cu o creștere relativă puternică. În cifre absolute, Germania (524.219 BEV-uri, +11%), Franța (298.219 BEV-uri, +47%), Țările de Jos (113.981 BEV-uri, +56%) și Suedia (112.208 BEV-uri, +18,1%) sunt responsabile pentru majoritatea vânzărilor de BEV-uri.

ACEA publică, de asemenea, un clasament al producătorilor, dar nu face distincție între diferitele tipuri de unități de propulsie în ceea ce privește vânzările. Grupul Volkswagen a vândut 2.753.053 de unități pentru toate sistemele de propulsie în UE în 2023, ceea ce reprezintă o creștere de 18% față de 2022 și o cotă de piață de 26%. În calitate de producător de automobile pur electrice, numai cifrele Tesla sunt semnificative din perspectiva eMobility: compania americană a înregistrat 279.042 de automobile electrice înmatriculate în UE (2022: 147.457, +89,2%), ceea ce îi conferă o cotă de piață de 2,6%.

În general, piața auto din UE a înregistrat un ușor declin de 3,3% în decembrie, cu 867.052 de unități vândute, care se datorează în principal puternicului decembrie 2022.

Prin urmare, decembrie a fost și prima lună de scădere la nivelul UE, după 16 luni consecutive de creștere.

Sursa Foto: CarVertical

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *