Vânzările de autoturisme ecologice noi s-au majorat cu aproape 40%, în primele două luni ale anului, faţă de acelaşi interval din 2020, până la 1.669 de unităţi, arată datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), consultate de Agerpres.
Conform analizei de piaţă, ponderea autoturismelor electrice şi full hibride noi în totalul pieţei auto locale s-a dublat, de la 5,7% în ianuarie – februarie 2020, la 13,1%, în perioada similară din acest an.
Raportat la datele de la finele lunii februarie 2020, în primele două luni ale anului în curs cele mai multe achiziţii noi au fost consemnate în categoria autoturismelor full hibride, respectiv 1.144 de unităţi, în creştere cu 35,9%.
De asemenea, vânzările de autoturisme plug-in hybrid au crescut cu 83,6%, la 224 de unităţi, în timp ce modelele full electrice au înregistrat o majorare de 30,3%, până la 301 de exemplare.
Statistica APIA relevă faptul că, în topul celor mai comercializate autoturisme 100% electrice, conducea, în intervalul analizat, Volkswagen – cu 96 de unităţi, urmată de Peugeot, cu 34 de exemplare, BMW (27), Hyundai (21), Renault (20), Mini (18), Nissan, Opel şi Skoda (câte 12) şi smart (11).
Totodată, cele mai multe autoturisme full hibride vândute în România au fost comercializate de: Toyota – cu 969 de unităţi, Hyundai (110), Ford (24), Lexus (18), Honda (11), Subaru (6), Renault (5) şi Kia (1).
În topul vânzărilor de autoturisme plug-in hybrid, Volvo era pe prima poziţie, cu 49 de unităţi comercializate. Pe locurile următoare se află: BMW – cu 40 de exemplare, Mercedes Benz (39), Renault (24), Mitsubishi (15), Ford şi Porsche (câte 9), Mini (7), Skoda (6) şi Hyundai (6).
Potrivit sursei citate, la nivelul lunii februarie 2021 au fost comercializate 822 de maşini „verzi” noi, faţă de 847 de exemplare, în prima lună a anului în curs, iar ponderea acestui tip de vehicule în total piaţă scăzuse la 12,1%, raportat la perioada de referinţă, când se consemna o pondere de 14,3%.