Producătorul de baterii pentru aparate eectronice Varta a anunțat că va realiza și celule rotunde litiu-ion mai mari pentru vehiculele electrice cu baterie. Se spune că aceste celule depășesc formatul 21700 și, spre deosebire de celulele V4Drive prezentate până acum, sunt potrivite și ca singură baterie de tracțiune. Cu toate acestea, accentul rămâne pe vehiculele performante.
Celula rotundă V4Drive în format 21700 (2,1 cm diametru, 7 cm înălțime) prezentată în aprilie este declarată de Varta că este o baterie „booster”. Celula de încărcare rapidă nu este concepută pentru a fi utilizată ca o singură baterie de tracțiune, ci ca un servodirecție în vehiculele premium și sportive sau ca dispozitiv de stocare pentru recuperarea energiei în vehiculele hibride.
„O mașină electrică alimentată de celule V4Drive va putea parcurge distanțe mari și, în același timp, va oferi o conducere mai dinamică – și poate fi încărcată mult mai repede decât este posibil astăzi”, a declarat Herbert Schein, CEO al Varta. „Bateriile energetice de astăzi oferă inginerilor auto capacitatea de a construi mașini care să ofere o autonomie lungă. V4Drive va oferi calități de performanță suplimentare.”
Schein nu a oferit detalii suplimentare, cum ar fi formatul mai mare pe care Varta dorește să îl folosească și ce valori trebuie obținute în datele cheie, cum ar fi densitatea energiei, stabilitatea ciclului sau timpul de încărcare. Cu toate acestea, el și-a exprimat convingerea „că formatele noastre cu celule rotunde sunt alternative excelente pentru construirea vehiculelor electrice cu baterii în sectorul performanței datorită caracteristicilor lor unice”.
Producția pilot a celulelor V4Drive în formatul 21700 va începe la sfârșitul acestui an, producția în serie urmând să înceapă peste doi ani. Capacitatea de producție este de așteptat să fie de cel puțin 2 GWh. Măsura în care compania va intra în producția de celule V4Drive va fi decisă în funcție de cererea clienților, potrivit lui Schein, iar o comandă de la Porsche a fost deja primită.