Bayerische Motoren Werke AG (BMW) a câştigat mai puţin decât estima în trimestrul doi din 2024, în urma sporirii concurenţei pe piaţa sa cheie – China – a anunţat joi producătorul auto german, transmite DPA, conform Agerpres.
Dar BMW a dat asigurări că îşi menţine previziunile privind rezultatele financiare din acest an, în pofida mediului dificil, citând continuarea cererii pentru vehiculele sale premium.
Profitul înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) a scăzut cu aproape 11% în trimestrul doi din 2024, la aproape 3,9 miliarde de euro. La divizia responsabilă cu producţia de automobile, marja operaţională a scăzut cu 0,8 puncte procentuale, la 8,4%, în timp ce analiştii se aşteptau la un declin mai redus.
Veniturile grupului german în perioada aprilie-iunie 2024 au scăzut cu 0,7%, la 36,9 miliarde de euro.
Sporirea concurenţei în China şi reducerea încrederii consumatorilor în a doua economie mondială au afectat veniturile, se arată într-un comunicat al BMW.
Compania se aşteaptă la o îmbunătăţire în următoarele luni, în urma lansări noului model BMW seria 5.
BMW continuă să se aştepte la un declin uşor al profitului din cauza costurilor fixe şi de producţie mai ridicate. În acest an este estimată o marjă operaţională între 8% şi 10% pe segmentul auto, faţă de un nivel înregistrat anul trecut de 9,8%.
În total, grupul BMW a livrat 618.743 vehicule în trimestrul doi din 2024, un declin de 1,3% faţă de cele 626.726 vehicule livrate în perioada similară a anului trecut.