Lucrările pentru modernizarea liniei 5 ,,tramvaiul corporatiștilor” vor începe în februarie, a anunțat miercuri, 24 ianuarie viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu. Reabilitarea liniei 5 între Ștefan cel Mare (Dorobanți) și Pipera pe o lungime de 4 kilometri se face cu Mari Vila, contractul fiind atribuit în noiembrie 2023 pentru 134 milioane lei.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

,,În februarie începe reabilitarea faimoasei linii, linia 5, din punctul meu de vedere, tramvaiul corporatiștilor. Vom vedea în sfârșit un tramvai modern care va schimba radical modul de deplasare din centrul în nordul Capitalei. S-au depus ofertele și pentru modernizarea bulevardului Dimitrie Pompeiu și vom avea rețeaua de tramvai de pe Dimitrie Pompeiu cu linia 5. Vom avea bucla de pe Pompeiu pentru că platforma Pipera s-a dezvoltat foarte mult”, a transmis Bujduveanu la prezentarea troleibuzelor noi de la Solaris.

Investiția pentru modernizarea liniei 5 a fost aprobată într-o primă etapă în 2 iunie 2022, ulterior Socitatea de Transport București a realizat Proiectul Tehnic. Linia de tramvai 5 este una dintre cele mai eficiente, având un număr mediu de 11.731 îmbarcări/zi. Lungimea totală a tronsoanelor linie curentă care se va moderniza este de 4,25 kilometri cale dublă. Pe traseu se vor moderniza și 15 peroane. Tramvaiele vor facilita deplasarea spre instituții publice – Direcția Permise și Înmatriculări și vor face legătura și cu linia de Metrou M2 Berceni – Pipera. Pe linia 5 este modernizat doar tronsonul de la Podul (Pasajul suprateran) Băneasa până la Aeroportul Băneasa.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Întrebat despre circulația tramvaiului 41 de pe Podul Grant și cozile care se formează ca urmare a lucrărilor de reabilitare, Bujduveanu a dat asigurări că antreprenorul BogArt va ridica restricțiile în martie 2024, conform graficului :,,Cu siguranță lucrările se termină în martie. Cu siguranță. Suntem în legătură cu constructorul și cu Administrația Străzilor. Trebuie să scoatem macazul și să trecem din nou la circulația pe două fire și cel mai important să defluim zona pentru că este inadmisibil ca un cetățean să facă mai mult cu o jumătate de oră chiar o oră pentru a ajunge la muncă. Suntem foarte atenți cum se mișcă constructorul și Administrația Străzilor și cu siguranță în martie această problemă va dispărea.” a precizat Bujduveanu.