Viceprimarul Capitalei: Lucrările pentru modernizarea liniei 5 ,,tramvaiul corporatiștilor” încep din februarie/ Consolidarea Podului Grant se termină conform graficului, în martie

Linia 5 Ștefan cel Mare

Lucrările pentru modernizarea liniei 5 ,,tramvaiul corporatiștilor” vor începe în februarie, a anunțat miercuri, 24 ianuarie viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu. Reabilitarea liniei 5 între Ștefan cel Mare (Dorobanți) și Pipera pe o lungime de 4 kilometri se face cu Mari Vila, contractul fiind atribuit în noiembrie 2023 pentru 134 milioane lei.

,,În februarie începe reabilitarea faimoasei linii, linia 5, din punctul meu de vedere, tramvaiul corporatiștilor. Vom vedea în sfârșit un tramvai modern care va schimba radical modul de deplasare din centrul în nordul Capitalei. S-au depus ofertele și pentru modernizarea bulevardului Dimitrie Pompeiu și vom avea rețeaua de tramvai de pe Dimitrie Pompeiu cu linia 5. Vom avea bucla de pe Pompeiu pentru că platforma Pipera s-a dezvoltat foarte mult”, a transmis Bujduveanu la prezentarea troleibuzelor noi de la Solaris.

Investiția pentru modernizarea liniei 5 a fost aprobată într-o primă etapă în 2 iunie 2022, ulterior Socitatea de Transport București a realizat Proiectul Tehnic. Linia de tramvai 5 este una dintre cele mai eficiente, având un număr mediu de 11.731 îmbarcări/zi. Lungimea totală a tronsoanelor linie curentă care se va moderniza este de 4,25 kilometri cale dublă. Pe traseu se vor moderniza și 15 peroane. Tramvaiele vor facilita deplasarea spre instituții publice – Direcția Permise și Înmatriculări și vor face legătura și cu linia de Metrou M2 Berceni – Pipera. Pe linia 5 este modernizat doar tronsonul de la Podul (Pasajul suprateran) Băneasa până la Aeroportul Băneasa.

Întrebat despre circulația tramvaiului 41 de pe Podul Grant și cozile care se formează ca urmare a lucrărilor de reabilitare, Bujduveanu a dat asigurări că antreprenorul BogArt va ridica restricțiile în martie 2024, conform graficului :,,Cu siguranță lucrările se termină în martie. Cu siguranță. Suntem în legătură cu constructorul și cu Administrația Străzilor. Trebuie să scoatem macazul și să trecem din nou la circulația pe două fire și cel mai important să defluim zona pentru că este inadmisibil ca un cetățean să facă mai mult cu o jumătate de oră chiar o oră pentru a ajunge la muncă. Suntem foarte atenți cum se mișcă constructorul și Administrația Străzilor și cu siguranță în martie această problemă va dispărea.” a precizat Bujduveanu.

Comentarii

  1. 1) la ce calitate a lucrărilor e pe podul Grant (turnat beton pe temperatura negativă, pe ploaie) nu va ține.
    2) eu aș sista circulația pe tronsonul Barbu Văcărescu – Stefan cel mare. Complet. Acolo sunt probleme de structură. Dacă doar faci linia ca să o scoți mai târziu că ai alte probleme, nu e o soluție.
    3) sunt 5 km de linie. 1.1 km (Vasile Milea) a ținut un an jumate. Mi-e groază…5 km înseamnă 6-7 ani ? Sper că nu.

  2. ati inebunit toti, trsmvai, metrou, sosea, ale corporatistilor. mars dracu de idioti ma arunca unul o idiotenie si va repeziti toti ca rata la muci. Daca nu esti corporatist nu si voie in ele idiotilor?

  3. 6 milioane de lei, deci peste 1 milion de euro pentru 1 km de linie de tramvai? Bun asa, mai scump decat o autostrada. Si cand vezi cum “modernizeaza”, te intrebi cati bani se platesc efectiv si cati se ratacesc prin alte buzunare.
    Baietii astia circula cu tramvaiul? Portiunea de la Stefan cel Mare catre celalalt capat li se pare ok? Cat va dura “modernizarea” celor 4 km? Cat va rezista ce vor face pana sa retrosneasca tramvaiele? Ce se va intampla cu traficul auto de pe Barbu Vacarescu?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *