Vodafone anunță o serie de produse pentru companiile care vor să se digitalizeze, de la soluții complete de e-commerce pentru firmele offline, care pot obține un site în numai 30 de minute, la soluții digitale pentru gestionarea flotelor auto sau pentru agricultura de precizie. Compania a transformat un simplu telefon în POS. În plus, a lansat o platformă dedicată IMM-urile prin care va oferi consultanță gratuită pentru digitalizare oricui o solicită.
„Foarte mulți văd Vodafone ca pe un provider de servicii mobile. Dar noi, Vodafone Business, suntem mult mai mult decât atât, suntem o companie care oferă tehnologie către clienții noștri. Avem implementate la clienți mari soluții care au doar o mică componentă de telecomunicații. Acum este un moment foarte important în dezvoltarea economică și socială în care nevoia de digitalizare pentru companiile mai mici a crescut dramatic. Ea a existat și înainte, dar pandemia nu a făcut decât să accelereze nevoia, în special în zona companiilor mici, a IMM-urilor. Vrem să vorbim cu companiile, să vedem ce nevoi există”, a afirmat Mihnea Rădulescu, Director Vodafone Business Unit, Vodafone România, în cadrul unui eveniment organizat de companie.
„Costul digitalizării este mult inferior costului nedigitalizării”, afirmă Mihnea Rădulescu.
V-HUB
În acest sens, Vodafone a lansat V-HUB, o platformă dedicată IMM-urilor, care va ajuta orice companie sau orice antreprenor să înțeleagă niște aspecte de bază ale digitalizării.
„În mod gratuit vom acorda sfaturi directe prin intermediul acestei platforme, cu ajutorul unui consultant Vodafone, oricui dorește să primească aceste sfaturi. Oricine va putea să se înscrie, va vorbi cu un consultant, care îi va da nivelul de informații de care are nevoie printr-un apel telefonic gratuit”, afirmă Rădulescu.
V-HUB este structurată în patru secțiuni principale: Expertiză digitală, Marketing digital, Securitate digitală și Muncă de la distanță. Aici utilizatorii vor regăsi materiale și informații practice pentru dezvoltarea afacerii în mediul digital, precum amenințările informatice și cum își pot proteja afacerea împotriva acestora, cum își construiesc o prezență online, cum își creează un website, cum se pot promova utilizând social media sau cum mențin productivitatea într-un sistem de muncă hibrid.
V-Hub oferă, totodată, acces gratuit la o serie de tutoriale practice și cursuri care să ajute companiile mici și medii să se adapteze unei lumi în continuă schimbare.
De asemenea, prin intermediul V-Hub, companiile pot intra în legătură cu un consultant Vodafone Business pentru sfaturi și mai multe informații legate de principalele teme ale platformei, care vor fi oferite gratuit.
Magazin online în 30 de minute
Circa 70% din companii nu au nici măcar site, afirmă reprezentanții Vodafone. Compania oferă, așadar, o soluție completă prin care în 30 de minute orice IMM va putea avea un site. Astfel, Vodafone estimează că alegerea designului site-ului va dura 10 minute, cu 100% posibilitate de update, importul catalogului de produse va dura 15 minute, iar alocarea curierilor 5 minute. Serviciul este disponibil pe baza unui abonament care pornește de la circa 20 de euro pe lună.
Telefon pe post de POS
Vodafone mai anunță că a înlocuit POS-ul standard cu un telefon mobil. „Prin această schimbare dăm posibilitatea oricărui IMM să poată să înceapă să încaseze fără să aibă nevoie de discuție cu banca, fără să aștepte pentru instalare, fără să aibă cunoștințe despre cum se operează un POS”, afirmă reprezentanții companiei.
Plata se poate face cu telefonul mobil, ceas sau alte gagdeturi, dovada plății poate fi trimisă prin SMS, email, QR CODE, iar astfel clientul scapă de hârtie, iar compania de POS.
Produsul are integrare cu Visa și Mastercard, astfel orice plată va fi comisionată fix. Toate plățile au același fee indiferent de banca la care ai cardul și indiferent de tipul de card pe care îl ai.
Acest serviciu este disponibil tot pe bază de abonament, care pornește de la 9 euro pe lună.
Soluții digitale pentru gestionarea flotelor auto
Vodafone oferă de asemenea o soluție pentru gestionarea flotelor auto, despre care estimează că, chiar și cu o implementare de bază, va reduce 20% din costurile de operare.
Astfel, firmele vor putea urmări toate mașinile din flotă, toate incidentele în care au fost implicate, dacă mașina a lăsat marfa unde trebuia, dacă șoferul a urmat ruta stabilită, care poate fi de asemenea definită, astfel încât să fie mai economică.
Și acest serviciu pornește de la 9 euro pe lună.
Soluții digitale pentru agricultura de precizie
Compania oferă de asemenea soluții de digitalizare pentru fermieri. Mai precis, este vorba despre un sistem ce poate fi instalat pe câmp sau în sere, pe care sunt instalați diverși senzori: de umiditate, de măsurare a vitezei vântului. Alimentat de un panou solar, acesta poate fi controlat din telefon și poate fi conectat cu alte soluții automatizare, precum irigare.
Fermierul va avea posibilitatea ca, prin intermediul soluțiilor, să aibă productivitate mai bună, să crească calitatea, să reducă costurile, afirmă reprezentanții Vodafone.
Această soluție pornește de la 200 de euro pe lună.