Volkswagen anticipează că creşterea vânzărilor va încetini în 2024, alăturându-se concurenţilor pentru a avertiza asupra unei perspective economice mai slabe, a concurenţei în creştere şi a costurilor mai mari, transmite Reuters.
Cel mai mare producător auto din Europa, ale cărui mărci includ Audi, VW şi Lamborghini, se aşteaptă ca vânzările să crească cu până la 5% în 2024, după o creştere cu 15,5% anul trecut, la 322,3 miliarde de euro.
Această creştere sugerează vânzări în 2024 de până la 338 de miliarde de euro, mai mari decât estimarea analiştilor de 316 miliarde realizată de LSEG.
Directorul financiar al Volkswagen, Arno Antlitz, vede ”o perspectivă economică redusă şi o concurenţă intensă” în 2024, deşi producătorul auto rămâne încrezător pentru întregul an, indicând lansări de noi produse.
Comentariile sunt similare cu cele ale producătorilor rivali, inclusiv Mercedes-Benz şi Stellantis, care au avut un ton similar în rezultatele financiare publicate luna trecută.
Producătorii de maşini europeni au fost sub presiunea rivalului american Tesla, precum şi a concurenţilor chinezi, într-un moment în care impulsul global pentru vehiculele electrice se estompează, creşterea vânzărilor încetineşte, iar sprijinul guvernamental este în scădere.
Acţiunile Volkswagen au trecut la o evoluţie negativă şi au scăzut cu până la 7,1%, până la cel mai redus nivel în mai bine de patru săptămâni, după rezultatele anuale, care au inclus o scădere a marjei operaţionale la 7,0% în 2023, de la 7,9% în anul precedent.
Vineri, acţiunile VW au scăzut cu 4,6%, în timp ce acţiunile Porsche, care este deţinută majoritar de Volkswagen, au cedat, de asemenea, creşterea, şi au stagnat.
Volkswagen a spus că se aşteaptă la o marjă operaţională de 7,0% până la 7,5% în 2024 şi a propus să majoreze dividendul atât pentru acţiunile sale ordinare, cât şi pentru acţiunile sale preferenţiale cu 0,30 euro, la 9,00 euro şi, respectiv, 9,06 euro pe acţiune.
Producătorul auto a declarat că estimează că rata de investiţii va atinge vârful în 2024 la 13,5%-14,5%, determinată de cheltuielile pe piaţa sa cheie, China, şi va scădea treptat în anii următori la aproximativ 11% până în 2027.