Volvo Cars și Google au anunțat că producătorul auto suedez devine principalul partener de dezvoltare pentru software-ul Android destinat industriei auto, ceea ce le va oferi clienților săi acces la noile versiuni, cu mult înainte ca acestea să fie disponibile pentru rivalii din industrie, potrivit publicației Reuters.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Vom putea introduce rapid noi funcționalități și experiențe pentru clienții noștri. Asta ne oferă cu adevărat un avantaj în crearea unor experiențe excelente pentru utilizatori.”, a declarat pentru Reuters Alwin Bakkenes, șeful departamentului de inginerie software globală al Volvo.
Cele două companii colaborează de aproximativ un deceniu, însă acest parteneriat presupune că inginerii Google vor conduce mașini Volvo dotate cu cel mai recent software pentru a „experimenta modul în care produsul lor se comportă într-un context real, mult mai devreme și mai rapid”, a spus Bakkenes.
El a adăugat că, în medie, industria auto este cu aproximativ două versiuni de Android în urmă față de telefoanele mobile, ceea ce „înseamnă că lucruri pe care le poți face pe telefonul tău mobil, în multe cazuri nu le poți face în mașină”.
În prezent, vehiculele Volvo funcționează cu Android 13, însă la conferința anuală a dezvoltatorilor Google I/O, care are loc în Mountain View, California, cele două companii au demonstrat funcționarea SUV-ului electric de top Volvo EX90 cu Android 15, cea mai nouă versiune a sistemului de operare mobil al Google, care va fi disponibilă pe modelele de serie mai târziu în acest an.
„Alții ar putea fi nevoiți să aștepte doi ani pentru a avea” acea versiune nouă de Android, a spus Bakkenes.
La conferința I/O, cele două companii au prezentat și modelul de inteligență artificială Gemini al Google rulând în EX90, model pe care Volvo intenționează să-l implementeze pe mașinile dotate cu Google integrat.
Bakkenes a explicat că, în loc ca șoferii să caute pe telefon destinația dorită, aceștia pot cere lui Gemini să caute în e-mailuri sau mesaje. Sau, de exemplu, pot cere lui Gemini să găsească rețete și apoi să trimită o listă de cumpărături pe telefon, creând astfel „o experiență centrată pe om”, a spus Bakkenes.