Volkswagen, al doilea cel mai mare producător de vehicule electrice din lume după volum, a „epuizat” modelele alimentate cu baterii în SUA și Europa pentru acest an, deoarece blocajele persistente ale lanțului de aprovizionare au afectat producția globală, scrie Financial Times.
Grupul din Wolfsburg, care include mărci precum Porsche, Audi și Škoda, a vândut circa 99.000 de modele electrice la nivel mondial în primele trei luni ale anului 2022, din cauză că a fost lovit de lipsa de semiconductori și cablaje fabricate în Ucraina.
Liderul de piață Tesla a livrat de peste trei ori acest număr în același trimestru.
Cu toate acestea, șeful VW, Herbert Diess, a spus că, deoarece cererea a rămas robustă, compania avea un stoc de comenzi în vestul Europei de 300.000 de mașini electrice. El a adăugat că clienții care acum plasează comenzi în Europa și SUA nu vor primi modelele lor electrice înainte de 2023.
„Avem comenzi foarte mari, pe toate modelele noastre de la ID.3, ID.4, modelele Audi — [toate] sunt extrem de bine primite pe piețe, modelele Škoda sunt, de asemenea, foarte bine primite în Europa”, spus Diess.
„Practic suntem cu stocurile de vehicule electrice epuizate, în Europa și în Statele Unite. Și în China cererea este cu adevărat în creștere”, potrivit lui.
VW vizează vânzări de aproximativ 700.000 de vehicule electrice pentru 2022 în ansamblu. Compania încearcă să ajungă din urmă cu Tesla, însă producția a fost îngreunată, în special pe cea mai mare piață a VW, China, unde a vândut doar 28.800 de mașini electrice în primul trimestru, pe fondul lockdown-ului cauzat de coronavirus.
În timp ce această cifră a vânzărilor este de patru ori mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut, situația complică obiectivul VW de a vinde cel puțin 140.000 de mașini electrice în China în 2022. Producătorul și-a ratat obiectivele de vânzări electrice în țară anul trecut.
Previziunile generale de vânzări ale industriei auto pentru anul acesta au fost reduse în ultimele săptămâni, deoarece economia globală continuă să sufere de pe urma creșterii prețurilor materiilor prime și a războiului din Ucraina.
Cel mai mare furnizor pentru autovehicule din Europa, Bosch, a declarat miercuri că estimarea sa anterioară de 88 de milioane de mașini vândute în 2022 „probabil nu va fi îndeplinită” din cauza „efectelor adverse ale pandemiei de coronavirus din China și a penuriei continue de cipuri”.
VW a avertizat că există „un risc continuu” ca războiul și blocajele din China să „aibă un impact negativ asupra… activități de afaceri în anul curent”.
Cu toate acestea, directorul financiar Arno Antlitz a spus că rămâne încrezător că afacerile electrice ale VW vor accelera. „De unde ne aflăm acum, anticipăm o creștere constantă a volumului de vehicule electrice cu baterie în fiecare trimestru al anului 2022.”