Zara a început să folosească inteligența artificială pentru a ajuta la crearea de imagini noi ale unor mode lereale îmbrăcate în ținute diferite, accelerând procesul de producție, potrivit Reuters.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Experimentarea Zara cu AI urmează exemplul rivalului suedez H&M, care la începutul acestui an a declarat că a creat clone AI ale modelelor pentru a fi utilizate în marketing. Retailerul european de modă online Zalando folosește, de asemenea, inteligența artificială pentru a crea imagini mai rapid.
„Folosim inteligența artificială doar pentru a completa procesele noastre existente. Lucrăm în mod colaborativ cu modelele noastre, convenind asupra fiecărui aspect pe bază de acord reciproc și oferim compensații în conformitate cu cele mai bune practici din industrie”, a spus un purtător de cuvânt al Inditex, compania care deține Zara.
Decizia Zara a fost relatată pentru prima dată de ziarul londonez axat pe afaceri CityAM, care a citat un model anonim spunând că Zara a cerut aprobarea pentru a edita cu ajutorul AI imagini cu acesta pentru a prezenta articole diferite și că a fost plătit cu aceeași sumă ca și cum ar fi călătorit pentru o altă ședință foto.
H&M și Zalando, la fel ca Inditex, au declarat că inteligența artificială va completa procesele echipelor lor creative și le va ajuta să fie mai eficiente, nu să le înlocuiască. Președinta Inditex, Marta Ortega, fiica fondatorului Amancio Ortega, a vorbit în interviuri despre pasiunea sa pentru fotografia de modă.
Din 2021, galeria Fundației sale MOP (Marta Ortega Perez) din A Coruna, orașul din nordul Spaniei unde a fost fondată Zara, a găzduit expoziții care prezintă lucrările unor fotografi importanți.
În prezent este expusă fotografia de modă a lui Annie Leibovitz, iar expozițiile anterioare au pus în lumină mari maeștri ai fotografiei precum Steven Meisel, cu care Zara a colaborat, și Helmut Newton.
Isabelle Doran, director executiv al Asociației Fotografilor din Londra, a declarat că utilizarea inteligenței artificiale va reduce numărul de comenzi pentru fotografi, modele și echipe de producție, afectând un întreg ecosistem de profesioniști consacrați, precum și fotografii de modă aflați la început de carieră care încearcă să își croiască un drum în industrie.

Sursa: Business Review