11 oferte au fost depuse pentru modernizarea liniei de tren Timișoara – Arad, parte a Magistralei Caransebeș – Timișoara – Arad (155 km), investiția feroviară cu cea mai mare alocare financiară din PNRR: 1,3 miliarde de euro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Secțiunea Timișoara – Arad are o lungime de 76 de kilometri și cuprinde două tronsoane, Timișoara – Ronaț, respectiv Ronaț Triaj – Arad, cele două contracte având o valoare estimată de 3,9 miliarde lei, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Pentru loturile 1 și 2 Caransebeș – Lugoj respectiv Lugoj – Timișoara, sunt depuse 7 oferte.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Fiind o investiție prin PNRR, termenul limită pentru recepție este august 2026. Durata de realizare este de 42 de luni din care 6 pentru proiectare și 36 pentru execuție: „Au fost depuse astăzi 11 oferte pentru modernizarea secțiunilor Timișoara – Ronaț Triaj și Ronaț Triaj – Arad. După semnarea contractelor vor fi modernizați aproximativ 76 de km de cale ferată, pe care se va putea circula cu viteze de până la 160 km/h. Cele două contracte vor avea o valoare totală estimată de 3,917 miliarde de lei și vor fi finanțate prin Fonduri Externe Nerambursabile. Pentru fiecare contract în parte durata pentru proiectare și execuție va fi de 42 de luni, din care 6 luni proiectare și 36 de luni execuție.”

Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr. D – 6 operatori economici

  1. S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A.
  2. FCC CONSTRUCCION S.A.
  3. ALSIM ALARKO SANAYI TESISLERI VE TICARET A.S.
  4. WEBUILD SPA – MILANO
  5. IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA ITALIA S.P.A.
  6. MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI – asociere
Lotul 3 (Timișoara Est – Ronaț Triaj) pentru care au fost depuse 6 oferte are o lungime de 13,86 km. Se vor mai executa lucrări de construcţie, reconstrucție, reparaţii sau reabilitare la:
– 3 poduri
– 3 podeţe
– 9 pasaje denivelate
– 1 trecere la nivel
Se vor construi și 2 podeţe de descărcare.

Lotul 4 Ronaț Triaj Gr. D – Arad – 5 operatori economici:

  1. ARCADA COMPANY
  2. FCC CONSTRUCCION S.A.
  3. WEBUILD SPA – MILANO
  4. IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA ITALIA S.P.A.
  5. MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI – asociere
Lotul 4 (Ronaț Triaj – Arad) pentru care au fost depuse 5 oferte, are o lungime de 55 km. Contractul va cuprinde și modernizarea liniei CF Aradu Nou – Glogovăț pe o distanță de cca 7 kilometri.
Și pe lotul 4 se vor executa lucrări de reconstrucție, reparaţii sau modernizare la:
– 6 poduri
– 30 podeţe
– 7 treceri la nivel
– 15 pasaje denivelate
Vor fi construite și 9 podeţe de descărcare.
Pe mare parte din traseul celor două loturi calea ferată se va dubla, precizează ministrul Grindeanu.