11 oferte au fost depuse pentru modernizarea liniei de tren Timișoara – Arad, parte a Magistralei Caransebeș – Timișoara – Arad (155 km), investiția feroviară cu cea mai mare alocare financiară din PNRR: 1,3 miliarde de euro.
Secțiunea Timișoara – Arad are o lungime de 76 de kilometri și cuprinde două tronsoane, Timișoara – Ronaț, respectiv Ronaț Triaj – Arad, cele două contracte având o valoare estimată de 3,9 miliarde lei, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Pentru loturile 1 și 2 Caransebeș – Lugoj respectiv Lugoj – Timișoara, sunt depuse 7 oferte.
Fiind o investiție prin PNRR, termenul limită pentru recepție este august 2026. Durata de realizare este de 42 de luni din care 6 pentru proiectare și 36 pentru execuție: „Au fost depuse astăzi 11 oferte pentru modernizarea secțiunilor Timișoara – Ronaț Triaj și Ronaț Triaj – Arad. După semnarea contractelor vor fi modernizați aproximativ 76 de km de cale ferată, pe care se va putea circula cu viteze de până la 160 km/h. Cele două contracte vor avea o valoare totală estimată de 3,917 miliarde de lei și vor fi finanțate prin Fonduri Externe Nerambursabile. Pentru fiecare contract în parte durata pentru proiectare și execuție va fi de 42 de luni, din care 6 luni proiectare și 36 de luni execuție.”
Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr. D – 6 operatori economici
- S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A.
- FCC CONSTRUCCION S.A.
- ALSIM ALARKO SANAYI TESISLERI VE TICARET A.S.
- WEBUILD SPA – MILANO
- IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA ITALIA S.P.A.
- MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI – asociere
Lotul 4 Ronaț Triaj Gr. D – Arad – 5 operatori economici:
- ARCADA COMPANY
- FCC CONSTRUCCION S.A.
- WEBUILD SPA – MILANO
- IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA ITALIA S.P.A.
- MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI – asociere