500 de milioane de euro pentru modernizarea liniilor de tramvai din București. Primarul Nicușor Dan: Contracte semnate pentru 22 de kilometri și lucrări care încep la primăvară

Tramvai linia 41 Sursa STB

Modernizarea liniilor de tramvai din București costă aproape 500 de milioane de euro (inclusiv TVA) cu o finanțare disponibilă de aproximativ 300 de milioane euro prin Programul Operațional Regional 2021-2027, a anunțat joi primarul general Nicușor Dan. Din totalul de 50 de kilometri de linie veche, Primăria Generală a semnat contractele pentru 11 loturi cu o lungime de 22 de kilometri, în evaluare după depunerea ofertelor este un lot, iar o nouă licitație va fi lansată pentru contractarea lucrărilor de proiectare și execuție pe linia 40, bulevardul Basarabia, Calea Călărașilor și Corneliu Coposu (18 km). Modernizarea liniilor de tramvai este obligatorie pentru introducerea în circulație a tramvaielor noi de laAstra  Arad, conform contractului de finanțare. Până acum, au fost livrate 62 de tramvaie din totalul de 100 de tramvaie, iar din 2024 graficul de livrare fiind de un tramvai/săptămână.

Din totalul de 50 de kilometri cu șină veche, primul șantier se va deschide pe linia 5, Tramvaiul Corporatișilor Barbu Văcărescu – Aerogării – Băneasa unde proiectul tehnic este deja realizat și se așteaptă emiterea Autorizației de Construire. Lucrările durează 12 luni, potrivit contractului. Pentru lotul 1, „Reabilitare sistem rutier pe arterele Bd. Th. Pallady – 1 Decembrie 1918 – Basarabia – Călărașilor – Coposu” lungime traseu de 18 km – Linia 40”, va fi reluată licitația, transmite PMB.

La primăvară, după finalizarea proiectelor tehnice încep lucrările pentru modernizarea celor 22 de kilometri:

11 Loturi atribuite – reabilitare linii tramvai – 21,55 km

– Lot 3 „Reabilitare sistem rutier pe arterele str. Barbu Văcărescu, și str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu, de la Șos. Ștefan cel Mare la Podul Băneasa”
lungime traseu 4.250 km cale dublă linie curentă
– Asocierea MARI VILA COM – LUXTEN LIGHTING COMPANY SA – ELECTROMONTAJ SA (BAICONS IMPEX SRL – subcontractant-0,5%). –
Linia tramvai 5
– valoare 134 milioane lei

– Lot 5 “Reabilitare sistem rutier pe arterele Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului”, lungime traseu 1,800 km cale dublă linie curentă – Asocierea BEDAMIRO HOLDING PARCARI CONSTRUCT (Lider) – PROIECT CONSULT SRL (asociat) – ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA (asociat) – EURO CONSTRUCT TRADING 98 (asociat). – Linia tramvai 16
Valoare – 65,7 milioane lei

– Lot 6 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevadul Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Reînvierii și Strada Turmelor” , lungime traseu 5,300 km cale dublă linie curentă – Asocierea TANCRAD (Lider) – CONSTRUCTII ERBASU (asociat). – Liniiile 16 și 36
Valoare – 217,3 milioane lei

– Lot 7 “Reabilitare sistem rutier pe B-dul Gheorghe Duca, str. Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviței și B-dul Dinicu Golescu”, lungime traseu 1,810 km cale dublă linie curentă; Asocierea CONSTRUCTII ERBASU (Lider) – TANCRAD (asociat). – Liniile 44, 45, 46
Valoare – 98,8 milioane lei

– Lot 8 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Marasesti intre Bulevardul Dimitrie Cantemir si Strada 11 Iunie”, lungime traseu 0,700 km cale dublă linie curentă – Mari-Vila COM SRL. – Liniile 23 și 27
Valoare 22,5 milioane lei

– Lot 9 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Chișinău”, lungime traseu 0,825 km cale dublă linie curentă – Mari-Vila COM SRL. – Linia 14, 36 si 46
Valoare – 24,8 milioane lei

– Lot 10 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Basarabia de la intersectia cu B-dul 1 Decembrie 1918 pana la capat terminal Republica”, lungime traseu 1,200 km cale dublă linie curentă – Mari-Vila COM SRL. – Linia 46
Valoare – 39,8 milioane lei

– Lot 11 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Expoziției, Strada Aviator Popișteanu, Strada Puțul lui Crăciun, Strada Dornei și Strada Clăbucet”, lungime traseu 2,000 km cale dublă linie curentă – PORR CONSTRUCT SRL. – Linia 3
Valoare – 63,9 milioane lei

– Lot 12 “Reabilitare sistem rutier bucla Gara de Est pe arterele B-dul Gării Obor, B-dul Ferdinand I (între Gara Obor și Șoseaua Pantelimon), Șoseaua Pantelimon, Strada Baicului”, lungime traseu 1,885 km cale dublă linie curentă; – Asocierea CONSTRUCTII ERBASU (Lider) – TANCRAD (asociat). – Liniile 14 și 36
Valoare – 112 milioane lei

– Lot 14 – Modernizare linia acces depou Titan pe strada Nicolae Teclu”, lungime traseu 0,400 km cale dublă linie curentă URBAN PROFILE GRELE SRL. – Linie ce se va înființa
Valoare – 12 milioane lei

– Lot 16 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Timisoara intre Str. Valea Cascadelor si terminal CET Vest”, lungime traseu 1,380 km cale dublă linie curentă – PORR CONSTRUCT SRL. – Linia 27
Valoare – 39,4 milioane lei

• Loturile 2 – (1,9 km), 13 (0,690 km) și 15 (0,220 m) – (liniile de tramvai de pe străzile bd. Pache Protopopescu, str. Traian, bd. Ferdinand I – între sos. Mihai Bravu și str. Traian, str. Dristorului – între bd. Camil Ressu și str. Baba Novac) linii tramvai 55,14 și o linie tehnologică – vor fi unite într-un singur lot și scoase la licitație.

Sursa STB

Comentarii

  1. Ce înseamnă modernizare? Mari Vila este abonată la acest tip de lucrari: înlocuim dalele de beton și sina și am terminat șantierul. După câteva luni, se vede rezuItatul. Marile orașe care au linie de tramvai, la ce intervale fac aceste lucrări de modernizare?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *