55 de kilometri din Autostrada Transilvania, blocați în contestații: Contestația Strabag pentru lotul Chiribiș – Biharia câștigat de Precon se decide pe 18 octombrie la CAB / Pentru lotul vecin, Suplacu de Barcău – Chiribiș, contestații la CNSC

Viaduct Suplacu Barcău Captură YouTube

Curtea de Apel București a stabilit pentru 18 octombrie termen la contestația Strabag pentru lotul Chiribiș – Biharia câștigat de Precon (România). CNAIR a desemnat în iunie constructorul Asocierea de constructori din România Precon – Citadina, însă Strabag a depus contestație la CNSC și a pierdut pe fond. Ulterior, a depus contestație și la Curtea de Apel București. Licitația de 877 milioane lei pentru lotul Chiribiș – Biharia cu o lungime de 28 km a fost lansată în august 2022, după ce în mai CNAIR reziliase contractul cu Selina. După rezilierea contractului, Selina a primit certificat negativ și a atacat decizia în instanță. În realitate, Precon ar fi controlată chiar de Beniamin Rus, patronul Selina, potrivit presei din Bihor.

„Asocierea de constructori și proiectanți români PRECON TRANSILVANIA SRL– CITADINA 98 SA a fost desemnată câștigătoare pentru realizarea secțiunii de autostradă Chiribiș-Biharia (Autostrada Transilvania). Contractul în valoare de 785,21 milioane de lei (fără TVA), finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile va putea fi semnat după perioada legală de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații. De la momentul semnării contractului, Asocierea va avea la dispoziție 24 luni ( din care 6 luni pentru perioada de proiectare și 18 luni perioada de executie a lucrărilor) pentru finalizarea celor 28,55 de km ai acestei secțiuni de autostradă”, a transmis Cristian Pistol, directorul general CNAIR.

Lotul vecin, Suplacu de Barcău – Chiribiș, la CNSC

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Constructorul român Erbașu a câștigat pe 4 septembrie a patra licitație a CNAIR pentru finalizarea lucrărilor începute de Bechtel (SUA) pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș de pe traseul Autostrăzii Transilvania, însă Precon și Nurol au depus pe 15 septembrie contestații la CNSC (detalii aici). Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș are 26 de kilometri și include viaductul de 1,7 kilometri de la Suplacu de Barcău (peste un lac de acumulare) aproape finalizat de Bechtel. După contractul Bechtel (fără licitație), Compania de Drumuri a avut trei licitații anulate: în 2016 Corsan, în 2019 Construcții Sibiu și în 30 martie 2023, la licitația câștigată în 2021 de Erbașu.

Constructorul Erbașu a câștigat contractul cu o ofertă de 884 milioane lei (937 milioane lei estimarea CNAIR). „Antreprenorul Construcții Erbașu SA a fost desemnat câștigător pentru realizarea secțiunii de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș (Autostrada Transilvania )! Contractul în valoare de 884,123 milioane de lei (fără TVA), finanțat prin fonduri europene nerambursabile, va putea fi semnat după perioada legală de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații. De la momentul semnării contractului, constructorul va avea la dispoziție 24 de luni (6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție) pentru finalizarea celor 26,35 de km”, a transmis Cristian Pistol.

De la Cluj-Napoca până la vama Borș II pe A3 – Transilvania CNAIR nu are contracte semnate pe trei loturi cu o lungime totală de 96 km. Pentru cel mai dificil dintre acestea, lotul Nușfalău – Poarta Sălajului (41 km), lotul cu tunelul Meseș, au fost depuse 7 oferte (detalii aici).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. La bacaleaureat sute de mii de teste sunt analizate, contestate si finalizate in maxim 2 saptamani. La constructi un singur dosar de ce trebuie asteptat uneori luni chiar ani (4 ani la lotul A0 Nord Lot 1, Pizza).
    Mi se pare o prostie imensa, profesori rezolva contestatii in cateva zile, cei de la CNSC asteapta minim 3 luni, sub 3 luni nu am vazut contestatii rezolvate.
    Mai vin firmele de cartier gen Danlin si contesta impotriva lui Umb …
    Legislatia trebuie schimbata repede.

  2. Ce e atât de greu sa se amendeze legea? Cei care fac contestații și pierd,sa plătească despăgubiri de sa le meargă fulgii! Apoi, aceste contestații sa fie judecate în regim de urgenta ,de un complet special, cu termene de la 5 la 10 zile maxim!

  3. Trebuie urgent făcut ceva împotriva contestatarilor. Păi băi nene, nu se poate ca făcând contestație și pierzând să nu suporți niște consecințe. Deci, PIERZI. Pierderea trebuie să se vadă într-o usturime la buzunar, nu-i așa?

  4. Asa e! Cei catd depun contestatii și pierd, deci nu au avut dreptate, trebuie sa plătească cel puțin cheltuielile cu procesele. Pe de alta parte, judecarea in regim de urgenta, care trebuie ceruta de CNAIR și care trebuie sa dubleze costurile proceselor.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.