Circa 23% dintre români vor să își schimbe locul de muncă în 2023, îndeosebi tinerii între 18-34 de ani (32%), iar 50% să își păstreze actualul loc de muncă, valori semnificativ mai mari fiind înregistrate în cazul celor între 35 și 55 ani (59%), potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research.
La începutul lui 2023, românii sunt cei mai optimiști cu privire la îmbunătățirea situației financiare personale comparativ cu 2022 (43%) La polul opus, nivelul de pesimism atinge cele mai mari valori dacă este luat în calcul parcursul țării din următorul an, îmbunătățirea situației economice a țării și diminuarea nivelului de corupție fiind percepute ca obiective greu sau chiar imposibil de realizat de către 46%, respectiv 67% dintre respondenți.
Anul ce tocmai s-a încheiat a fost cel mai satisfăcător pentru cei mai mulți dintre români (54%) în comparație cu 2020 (24%) și 2021 (22%) – ani puternic marcați de restricțiile cauzate de pandemie. O dată cu redobândirea mai multor libertăți românii au devenit mai relaxați și optimiști în 2022, această atitudine reflectându-se și în sentimentele și rezoluțiile acestora referitoare la noul an. Așadar, 48% dintre respondenți se declară optimiști cu privire la 2023, în timp ce doar 15% se declară pesimiști.