Instituție de stat fără ștampile și hârtii: Compania Națională pentru Investiții Rutiere (CNIR) promite comunicare electronică. „Nu vom plimba hârtii dintr-un birou în altul”

Harta Autostrăzi România PNRR

Compania Națională pentru Investiții Rutiere (CNIR), companie de stat care urmează să fie operaționalizată la sfârșitul verii, va lucra cu documente digitale, fără ștampile și hârtii, a anunțat președintele Consiliului de Administrație Sorin Bota. Responsabilitatea pentru trecerea în era digitală a comunicării CNIR îi revine administratorului Ion-Cosmin Petrescu, șef PNL Argeș, licențiat al Academiei de Studii Economice (ASE) – Facultatea de Cibernetică.

Compania Națională pentru Investiții Rutiere (CNIR) a cărei înființare a fost jalon în PNRR va prelua proiecte de investiții în fază incipientă de la Compania de Drumuri (CNAIR), iar comunicarea internă se va face exclusiv electronic, fără a plimba hârtii dintr-un birou în altul, promite Bota.

„Preluarea și gestionarea proiectelor…din aprilie vom discuta portofoliul de proiecte pe care le putem prelua. La început de vară sau la sfârșit de vară să putem să intră deja pe primele proiecte cu organizare și funcționare deplină. Schema de personal astăzi este zero, dar sperăm ca din aprilie să avem o structură minimă de personal. Deja am convenit în Consiliul de Administrație ca fiecare proiect să aibă structura proprie de unitate de implementare a proiectului de 5-10 persoane. În zonele în care se desfășoară proiectele…de exemplu dacă vorbim de o centură a unui oraș, atunci de acolo va fi personalul, vom avea mici structuri teritoriale pentru zonele respective plus structura centrală suplă și modernă. Sper ca până la sfârșitul lunii martie să avem conducerea provizorie instalată, cel puțin Director General și Director Financiar, apoi la resurse umane și juridic. Apoi procedura de selecție pentru managerul general pe Ordonanța 109…de plimbat hârtii dintr-un birou în altul va fi exclus. Noi am decis deja : comunicarea internă să se facă exclusiv electronic”, a explicat Marius Bota în cadrul unui podcast realizat de Cătălin Urtoi, consilier onorific al Ministrului Grindeanu și recent ales administrator CNIR.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Separarea fostului CNADNR în CNAIR și CNIR (administrare/întreținere și dezvoltare/investiții) este un proiect din Guvernul Dacian Cioloș și obligație în PNRR. Statutul CNIR a fost publicat în 2021 (detalii aici). În 6 septembrie, Cătălin Drulă îl numise pe inginerul constructor Marin Griguță șef la CNIR.

Mariana Ioniță, de profesie inginer constructor, a fost director general CNAIR, numită în mandatul Lucian Bode, a condus CNAIR în mandatul lui Cătălin Drulă, dar a fost înlocuită imediat după ieșirea USR din Guvern (mandatul interimar Dan Vîlceanu) cu Cristian Pistol, în acel moment consiler pentru infrastructură al premierului Florin Cîțu și director implementare autostrăzi. Mariana Ioniță este secretar general al Ministerului Transporturilor. Mariana Ioniță are o bogată experiență în administrația publică, a fost detașată la Bruxelles și este o susținătoare pentru dezvoltarea infrastructurii de transport în Moldova.

Ștefan Ioniță, inginer CFDP (Căi Ferate Drumuri și Poduri), a fost Director General CNAIR și actual director CESTRIN, a condus Compania de Drumuri în primul mandat al lui Răzvan Cuc (PSD). În mandatul lui Ștefan Ioniță a fost semnat contractul pentru Podul de la Brăila, contract întârziat nu doar din cauza constructorului din Italia, ci și a statului care nu a făcut exproprierile la timp. Este singurul administrator cu specializare Drumuri și Poduri. Și la CNAIR un singur administrator a terminat CFDP – Septimiu Buzașu, după cum Economedia a scris aici.

Adrian Foghiș, „omul lui Bolojan”, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, susținut de PNL, a condus Zona Metropolitană Oradea. Este absolvent de Șociologie și Științe Politice.

Marius Bota, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, inginer absolvent al Universității Tehnice din Cluj-Napoca, a fost vicepreședinte al Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaților și a depus numeroase inițiative pentru dezvvoltarea infrastructurii de transport.

Bogdan Pascu, inginer mecanic, fost vicepremier în Guvernul Tăriceanu, a fost director general adjunct al CNAIR și director la firma de proiectare Consitrans. Bogdan pascu, un apropiat al lui Dan Voiculescu, a fost și șef al Departamentului pentru dezvoltare, promovare şi monitorizarea proiectelor de investiţii în infrastructură, înfiinţat de Guvernul Dăncilă.

Ion Cosmin Petrescu, a absolvit ASE- Facultatea de Cibernetică, este Președinte PNL Curtea de Argeș și administrator Electrica.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. “comunicare electronică.”?
    🤣🤣
    Fără activitate, fără rezultate cu lipitori puse pe functii!
    😶

  2. Corect daca asta nu inseamna perpetuarea neasumarii raspunderii sau trecerea acesteia la un nivel superior sub acoperirea ”digitalizarii”. Adica : raspunderea trebuie sa fie consolidata, clarificata in proceduri interne si la toate nivelurile de responsabilitate sa existe semnatura digitala. Deasemenea , raspunderea trebuie sa se reflecte in nivelul salariului, bonusuri la finalizarea proiectelor si in aceeasi masura in penalizari , retrogradari , concedieri pentru esecuri ……. Daca nu se face asta digitalizarea va produce efecte negative grave ……

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.