Fostul secretar de stat PSD, inginerul Marius Sorin Bota, ales președinte al Companiei Naționale pentru Investiții Rutiere, compania care va prelua de la CNAIR proiecte de Autostradă și Drum Expres

Marius Bota

Fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, inginerul Marius Sorin Bota a fost ales președinte al Companiei Naționale pentru Investiții Rutiere (CNIR) companie care va prelua de la CNAIR unele dintre proiectele de Autostradă și Drum Expres. Compania de Investiții Rutiere încă nu este funcțională de facto, dar operaționalizarea acesteia este jalon în PNRR. Inginerul Marius Bota este are un doctorat în inginerie la Universitatea din Oradea, iar între 2001-2005 a fost secretar de stat din partea PSD în Ministerul Transporturilor.

,,Azi am inceput un nou proiect in cariera. Am fost ales presedinte CA al Companiei nationale de investitii rutiere! O noua companie care urmeaza sa implementeze investitiile in autostrazi si drumuri expres. Tot azi particip la prezentarea stadiului la proiectele din Moldova (A7 si A8), Tg Neamt -Iasi si Pascani -Siret.” -Marius Bota

Separarea fostului CNADNR în CNAIR și CNIR (administrare/întreținere și dezvoltare/investiții) este un proiect din Guvernul Dacian Cioloș și obligație în PNRR. Statutul CNIR a fost publicat în 2021 (detalii aici). În 6 septembrie, Cătălin Drulă îl numise pe inginerul constructor Marin Griguță șef la CNIR.

Administratorii CNIR :

Mariana Ioniță, de profesie inginer constructor, a fost director general CNAIR, numită în mandatul Lucian Bode, a condus CNAIR în mandatul lui Cătălin Drulă, dar a fost înlocuită imediat după ieșirea USR din Guvern (mandatul interimar Dan Vîlceanu) cu Cristian Pistol, în acel moment consiler pentru infrastructură al premierului Florin Cîțu și director implementare autostrăzi. Mariana Ioniță este secretar general al Ministerului Transporturilor. Mariana Ioniță are o bogată experiență în administrația publică, a fost detașată la Bruxelles și este o susținătoare pentru dezvoltarea infrastructurii de transport în Moldova.

Ștefan Ioniță, inginer CFDP (Căi Ferate Drumuri și Poduri), a fost Director General CNAIR și actual director CESTRIN, a condus Compania de Drumuri în primul mandat al lui Răzvan Cuc (PSD). În mandatul lui Ștefan Ioniță a fost semnat contractul pentru Podul de la Brăila, contract întârziat nu doar din cauza constructorului din Italia, ci și a statului care nu a făcut exproprierile la timp. Este singurul administrator cu specializare Drumuri și Poduri. Și la CNAIR un singur administrator a terminat CFDP – Septimiu Buzașu, după cum Economedia a scris aici.

Adrian Foghiș, „omul lui Bolojan”, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, susținut de PNL, a condus Zona Metropolitană Oradea. Este absolvent de Șociologie și Științe Politice.

Marius Bota, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, inginer absolvent al Universității Tehnice din Cluj-Napoca, a fost vicepreședinte al Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaților și a depus numeroase inițiative pentru dezvvoltarea infrastructurii de transport.

Bogdan Pascu, inginer mecanic, fost vicepremier în Guvernul Tăriceanu, a fost director general adjunct al CNAIR și director la firma de proiectare Consitrans. Bogdan pascu, un apropiat al lui Dan Voiculescu, a fost și șef al Departamentului pentru dezvoltare, promovare şi monitorizarea proiectelor de investiţii în infrastructură, înfiinţat de Guvernul Dăncilă.

Foto: Bogdan Pascu si Dan Voiculescu – (Agerpres / Vlad Stavrica)

Cătălin Urtoi, inginer hidrotehnic, este consilier onorific al ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu. Urtoi a fost numit consilier remunerat în ianuarie 2022 la propunerea celor trei asociații civice din Iași care militează pentru infrastructura moldavă, dar a fost exclus din Asociația Împreună pentru A8 la propunerea președintelui Ionel Apostol, fiind acuzat de propagandă pentru PSD.

Derapajele repetate, nerespectarea înțelegerilor, deserviciile aduse mișcării civice din Moldova, în mod special a asociațiilor care militează pentru dezvoltarea regiunii, transformarea sa într-o portavoce a PSD, promovarea unora dintre activiștii acestui partid, precum Sorin Grindeanu și Maricel Popa, au determinat asociațiile „Împreună pentru A8” și „Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei” să-i retragă domnului Cătălin Urtoi mandatul de reprezentare pe lângă ministrul Transporturilor, în noiembrie 2022”.

Pe de altă parte, Cătălin Urtoi a publicat monitorizări privind proiectele A7 Autostrada Moldovei și A8 Autostrada Unirii și a contribuit la lansarea licitațiilor pentru capetele Autostrăzii A8 finanțate din PNRR și a Acordului de Mediu pentru sectorul de munte.

Comentarii

  1. Un pesedist care rânjeşte în fotografia de prezentare lângă steaguri România – China, având în spate o bibliotecă cu sticle de vin şi whisky. Plus o scrumieră, sub o plantă de birou.
    Nu e o imagine prea încurajatoare…

  2. Niște nulități. Habar nu au cum trebuie construita o autostradă. În continuare vom avea gropi umplutr cu piatra și nisip și acoperite cu asfalt care o iau la vale imediat cum sunt construite. Nici măcar nu ai interesează cum se fac autostrăzile ci numai cât de mulți bani se pot scoate din fiecare km de autostrada.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *