Autostrada Unirii, sectorul de munte Miercurea Nirajului-Leghin : Acordul de Mediu va fi obținut la sfârșitul lunii martie. Documentația de mediu are mii de pagini și este mult mai complexă decât cea de pe Autostrada Sibiu-Pitești

Autostrada Unirii A 8 prelungire desemnare constructori loturi PNRR noi termene 25 și 31 iulie Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Acordiul de Mediu pentru sectorul de munte al Autostrăzii Unirii, secțiunea Târgu Mureș-Târgu Neamț va fi obținut până la sfârșitul lunii martie, anunță Cătălin Urtoi, consilier al Ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Acordul de mediu este o documentație care cuprinde mii de pagini și este mai complexă decât cea a loturilor de munte de pe Autostrada A 1 Sibiu-Pitești, a explicat Urtoi. Studiul de Fezabilitate pentru secțiunea Târgu Mureș-Târgu Neamț (211 km.) care include capetele din PNRR și sectorul montan de aproape 160 de kilometri a fost semnat cu proiectantul Acciona (Spania) în mai 2019 pentru 18 milioane lei, mult sub evaluarea CNAIR de 36 milioane, acesta fiind unul dintre motivele întârzierii semnificative.

,,pe partea de munte se lucrează la Acordul de Mediu, deja draft-urile de răspuns s-au cam clarificat și sunt în faza finală de corectură. Unitatea de implementare a Proiectului A 8 (n.r UIP), drumari, ingineri, consultanți de mediu o echipă mai mare, nu-i doar o singură persoană. Șeful UIP, domnul ing. Ionuț Urecheatu a fost foarte aplicat împreună cu dl Udeanu și dl Budescu (n.r directorul tehnic CNAIR). Zilnic, la Departamentul de mediu se mai face câte o corectură…sper ca săptămâna viitoare să se trimită documentația la Administrația pentru Mediu Neamț. Urmează o perioadă de dezbatere și toate aceste observații vor fi incluse într-un mare document, Acordul de Mediu…sunt câteva mii de pagini. Eu spun că spre final de martie, dar ce pot să asigur este că, documentația pe mediu este cea mai elaborată și cea mai bună documentație făcută în România pe zonă de munte, depășește cu mult Autostrada Sibiu-Pitești, cu mult. Au spus-o inclusiv ONG-urile” – a transmis Urtoi într-un podcast. Acesta a mai menționat că, pentru secțiunea Târgu Neamț-Iași forezele suplimentare promise pentru luna aceasta de proiectantul general Consitrans și Geostud încă nu au ajuns în teren

Ofertele pentru ,,capetele” de la Târgu Mureș și Târgu Neamț (proiectare și Execuție) finanțate prin PNRR pot fi depuse până la sfârșitul lunii, potrivit datelor din SEAP, dar cel mai probabil temrenul va fi prelungit în urma numeroaselor solicitări de clarificare.

Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *