Elon Musk a încercat să vândă plantele de birou ale Twitter angajaților, a declarat sub anonimat pentru BBC un inginer din cadrul companiei. De când a preluat site-ul, Musk a încercat cu disperare să taie costurile și să crească veniturile companiei. Musk a scos anterior la licitație și mobilier de birou.
Ca parte a încercării sale de a crește veniturile Twitter, Elon Musk a încercat să convingă personalul Twitter să cumpere plantele de birou ale firmei, potrivit unui inginer care a vorbit cu BBC.
Inginerul, al cărui nume nu a fost menționat de BBC pentru că este încă angajat la Twitter, a declarat că Musk s-a concentrat în cadrul companiei pe bani. El a spus că Musk a concediat personalul de curățenie și de catering al firmei.
“Sunt atât de multe lucruri stricate și nimeni nu se ocupă de ele, încât vezi acest comportament inconsecvent”, a spus inginerul, potrivit BBC.
Insider a relatat anterior că au fost observați gândaci la sediul Twitter din New York, despre care muncitorii au spus că a început să miroasă urât după ce Musk a decis să nu renegocieze contractele lucrătorilor de întreținere a instalațiilor, responsabili cu curățarea spațiului.
Magnatul din domeniul tehnologiei a cumpărat Twitter pentru 44 de miliarde de dolari la sfârșitul lunii octombrie și, de atunci, a luat măsuri drastice în ceea ce el spune că este o încercare de a reduce costurile și de a salva compania de la faliment. Musk a declarat la începutul lunii noiembrie că Twitter pierdea mai mult de 4 milioane de dolari pe zi.
Printre măsurile luate de Musk se numără concedierea a mii de angajați – a redus forța de muncă a Twitter la aproximativ jumătate la scurt timp după ce a preluat controlul companiei – și reducerea alimentelor gratuite.
Twitter a fost dat în judecată pentru că nu și-a plătit unele facturi, inclusiv chiria de milioane de dolari pentru sediul său din San Francisco. O altă companie a dat în judecată Twitter, susținând că aceasta îi datorează peste 390.000 de dolari pentru produse de marcă, inclusiv tricouri, șosete, autocolante și o “cutie cadou” pentru Musk însuși.
Pe lângă reducerea costurilor, Musk a încercat să crească veniturile companiei. El a spus că, după ce a preluat site-ul, Twitter a avut o “scădere masivă a veniturilor”, deoarece unii agenți de publicitate au tăiat contractele. În 2021, publicitatea a reprezentat aproape 90% din veniturile totale ale companiei, arată documentele financiare. Wall Street Journal a relatat că veniturile Twitter au scăzut cu aproximativ 40% în decembrie, comparativ cu aceeași lună din 2021.
Pentru a genera mai mulți bani în afara publicității, Musk a revizuit Twitter Blue, serviciul de abonament al companiei, care acum costă 8 dolari pe lună. Dar el a apelat și la metode mai puțin ortodoxe pentru a strânge bani: A scos la licitație sute de obiecte din mobilierul de birou al Twitter, inclusiv echipamente de bucătărie industrială, statui, mașini de cafea și scaune de birou.
Twitter nu a răspuns imediat solicitării Insider de a comenta, făcută în afara orelor obișnuite de lucru, dacă și-a vândut plantele de birou.