Podul de la Ungheni: Guvernul aprobă proiectul podului peste Prut, continuarea Autostrăzii Unirii în Republica Moldova

Pod Prut Ungheni A 8 Sursa Andrei Spânu

Guvernul urmează să aprobe proiectul Podului peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii – A8, potrivit Secretariatului General al Guvernului (SGG). Podul peste Prut de la Ungheni (jud. Iași) va fi primul pod cu 4 benzi între România și Republica Moldova, costul investiției fiind de aproximativ 200 de milioane lei, fonduri europene din Programul CEF – Connecting Europe Facility.

Primul pod peste Prut dintre România și Republica Moldova proiectat la 4 benzi va avea o lungime de 260 de metri, iar durata execuției este stabilită la 24 de luni, potrivit Notei de Fundamentare. După aprobarea în Guvern, CNAIR poate lansa licitația pentru execuția lucrărilor.

„Proiectul are ca scop crearea unei căi de comunicație modernă cu implicații în dezvoltarea regională a zonei, în fluidizarea traficului, creșterea siguranței utilizatorilor, micșorarea timpilor de parcurs, scăderea poluării la toate nivelurile în zonele tranzitate în prezent și care scurtează legăturile rutiere cu Republica Moldova, Ucraina și Rusia. Podul peste râul Prut la Ungheni va realiza legătura între Autostrada lași – Ungheni și zona de frontieră cu Republica Moldova. Cooperarea transfrontalieră la granița externă a UE reprezintă una dintre prioritățile Uniunii Europene în perioada de programare 2014-2020, unul dintre obiectivele strategice ale instrumentului European de Vecinătate (ENI – European Neighbourhood Instrument) fiind promovarea unor condiții mai bune pentru asigurarea mobilității persoanelor, bunurilor și capitalului. Podul peste Prut este amplasat în regiunea transfrontalieră România – Republica Moldova. Pe teritoriul României amenajările pentru drum și pod sunt amplasate în extravilanul comunei Golăiești, județul lași, iar pe teritoriul Moldovei obiectivul se va conecta cu varianta de ocolire a  orașului Ungheni din raionul Ungheni. Podul peste Prut va contribui la dezvoltarea conexiunilor rutiere cu Republica Moldova contribuind, de asemenea, la conectivitatea Republicii Moldova la rețeaua europeană de transport TEN-T. Soluția tehnică constă în realizarea a două poduri paralele cu tablier mixt oțel-beton, gindă continuă cu înălțime variabilă (un pod pentru fiecare sens de circulație). Lucrarea de artă va avea schema statică de grindă continuă cu trei deschideri de 70,00 m + 100,00 m + 70,00 m și lungimea totală de 261,20 m”, arată Proiectul de Hotărâre de Guvern.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Podul peste Prut de la Ungheni pe care România îl va construi la frontiera cu Republica Moldova urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național, aceasta fiind soluția pentru ca podul să nu rămână „muzeu” în lipsa conexiunii cu Autostrada Unirii – A8, anunța în ianuarie, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Podul de la Ungheni (care include și vama rutieră) poate fi terminat în 2025-2026, înainte de secțiunea de Autostradă Târgu Neamț – Iași – Ungheni, mult întârziată în etapa studiului de fezabilitate, iar conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat Grindeanu.

Amenajarea Punctului de Frontieră: 

Platforme aferente punctului de frontieră. S-a proiectat un punct de trecere vamal care corespunde traficului rutier de perspectivă. Acesta se desfașoară pe o lungime de cca. 540 m și este prevăzut cu zonă de parcare și cântar pentru autovehiculele de transport marfă, parcări pentru autoturisme și cladire administrativă. Accesul în/din țara se va face pe câte șapte benzi pentru fiecare sens de circulație (două benzi pentru autobuz/autocar/microbuz cu lățimea de 5 m fiecare, trei benzi pentru autoturisme cu lățimea de 3,50 m fiecare și două benzi pentru tiruri cu lățimea de 5 m fiecare).

Următorul pod peste Prut cu patru benzi este cel de la Albița (pod nou).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Deci noi in 30 de ani nu am facut un pod cu 4 benzi peste Prut care ar fi costat 200 mil lei? 🙂 Clasa asta politica nici mandrie nu are, e complet retardata
    E mult de prins de la urma in urmatorii 10 ani, asta daca nu deraieaza spre populisme ieftine

  2. Nu va grabiti băieți!
    Pas cu pas!
    A 8 nu a inceput, nu va incepe!
    O sa ramana muzeu acest pod.
    Precum podul Braila!☹

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.