Autostrada Transilvania, amânări pe bandă rulantă: CNAIR a suspendat din nou licitația pentru lotul cu viaductul Suplacu de Barcău, iar la lotul cu tunelul Meseș a prelungit depunerea ofertelor pentru 5 mai

Viaduct Suplacu Barcău Captură YouTube

Noi amânări la licitațiile pentru Autostrada Transilvania. CNAIR a suspendat, vineri, a patra licitație pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș (lotul cu viaductul Suplacu de Barcău) și a prelungit, din nou, termenul pentru depunerea ofertelor la lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (Lotul cu tunelul Meseș). Sunt două secțiuni cu o lungime de 67 de kilometri și o valoare de aproape 10 miliarde lei. Pentru Lotul cu viaductul de 1,6 km de la Suplacu de Barcău (Bihor), vineri, 28 aprilie, era noul termen pentru depunerea ofertelor, iar pentru lotul cu tunelul Meseș termenul inițial era 6 aprilie, prelungit pentru miercuri 26 aprilie (au fost depuse 235 de clarificări), iar noul termen este 5 mai.

CNAIR a lansat o nouă licitație pentru lotul de 26 de kilometri pe 6 ianuarie 2023, dar fără a anula licitația anterioară din 2020, după cum Economedia explica aici. Noua licitație are o valoare de aproape un miliard de lei, iar durata de realizare este de 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, a anunțat șeful CNAIR Cristian Pistol.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

„Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km) a Autostrăzii Transilvania a fost relansată în licitație, iar 15 martie 2023 este data limită pentru depunerea ofertelor! Contractul finanțat prin fonduri europene prevede 24 de luni (6 de luni pentru etapa de proiectare si 18 luni pentru perioada de execuție a lucrărilor) iar suma alocată este de 937,53 milioane de lei (fără TVA). Constructorul care va câștiga acest contract trebuie să execute o serie de lucrări printre care:

– 3 viaducte,

– 8 pasaje

– 8 poduri, inclusiv un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m peste lac de acumulare. Lucrările la acest lot au fost abandonate după rezilerea contractului Bechtel, în anul 2013. CNAIR a reușit să mai atribuie o dată contractul în anul 2015 dar constructorul spaniol nu a reușit să se mobilizeze iar contractul a fost reziliat din nou în anul 2016”, a afirmat Cristian Pistol.

Trei licitații pentru 100 de kilometri din Autostrada Transilvania au fost anulate în mandatul lui Sorin Grindeanu, iar Compania de Drumuri răspunde în bătaie de joc la clarificările constructorilor pentru contractul de 8 miliarde lei care include tunelul Meseș, acuză Horațiu Cosma, fost secretar de stat (USR) în mandatul Cătălin Drulă. Anul acesta, CNAIR a anulat și reluat licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, tronsonul de 41 de kilometri care include tunelul de 3 kilometri de la Meseș, de la 4 miliarde valoarea contractului fiind dublată la un cost cuprins între 7,5 și 8,8 miliarde lei. Termenul pentru depunerea ofertelor este 26 aprilie. De asemenea, pentru alți 29 de kilometri dintre Chiribiș și Biharia, se evaluează cele cinci oferte depuse.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. La puscarie cu incompetentii si hotii de la CNAIR!Rusine javrelor bugetofage!

  2. CNAIR blochează fără rușine proiectele care ar dezvolta această autostradă, o face, probabil, intentionat. În general zona Cluj este boicotata sistematic. Chiar dacă nimeni nu recunoaște asta, actiunile guvernului în acest sens sunt extrem de grăitoare și eficiente.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.