Constructorul PORR (Austria) va avea nevoie de aproape 4 ani pentru finalizarea tunelului de la Momaia pe lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, anunță secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu, după o verificare pe șantier.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Lotul 4, Curtea de Argeș – Tigveni, are o lungime de 10 kilometri, iar cea mai grea lucrare este tunelul din zona dealului Momaia, tunel cu o lungime de 1,3 kilometri. Lucrările au început în această primăvară, iar termenul final de execuție este de 44 de luni.

„Am fost pe șantierul Secțiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu – Pitești în locul în care începe construirea primului tunel de autostradă în zona montană, pentru care antreprenorul a început lucrările pregătitoare. Tunelul are o lungime de 1,3 km și este format din 2 galerii principale separate, una pentru fiecare sens de mers. Va fi realizat în conformitate cu normativele și directivele europene, iar printre particularități regăsim:

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

câte 2 benzi pe sens și acostamente

sistem de ventilație

sistem de evacuare

iluminat public

sistem de comunicare

câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului.

Antreprenorul estimează un termen de 2 ani pentru săpătura tunelului, 1 an pentru căptușarea interioară și până la 8 luni pentru instalarea echipamentelor și testare. In luna ianuarie, anunțam o serie de premiere în infrastructura rutieră pe care le vom atinge în acest an, printre acestea fiind și începerea primei lucrări de autostradă în zonă montană, care prevede și construcția acestui tunel de autostradă”, a afirmat Ionel Scriosteanu.

De la Pitești la Curtea de Argeș (Lotul 5), Astaldi ar trebui să termine lucrările în 2025, iar pe lotul 3 Tigveni – Cornetu cu o lungime de 37 km să înceapă execuția cel târziu în vara anului viitor (12 luni proiectare/45 execuție). Pe Lotul 2 Boița – Cornetu (31 km), cel mai greu dintre cele cinci loturi, Asocierea Mapa – Cengiz are termen de proiectare de 18 luni calculat din iulie 2022.

Și UMB va începe la vară lucrările pe A1 Lugoj – Deva cu tuneluri/ecoducte de 2 kilometri lungime, dar într-o zonă cu un relief mai ușor.