Autostrada Sibiu – Pitești: Astaldi începe proiectarea lotului 3 de-abia din februarie 2023, lucrările urmând să se termine prin 2027-2028. Șeful CNAIR: Răbdarea șoferilor a ajuns la o limită, greu de suportat, dar facem pași

Valea oltului

WeBuild (Astaldi) va începe proiectarea lotului 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești de-abia din februarie 2023, la șase luni de la semnarea contractului, finalizarea lucrărilor fiind estimată pentru 2027-2028, a anunțat marți, la Pitești, șeful Companiei de Drumuri, Cristian Pistol.

Contractul pentru lotul 3 Cornetu – Tigveni (37 km) a fost semnat cu Astaldi pe 1 august 2022 pentru 5,3 miliarde lei, este cel mai mare contract pentru o autostradă din istoria CNAIR și are o durată de 12 luni pentru proiectare și 45 de luni pentru execuție. Durata totală a contractului este de 177 de luni, 10 ani fiind garanția constructorului.

Nu este pentru prima dată când între semnarea contractului și emiterea ordinului pentru proiectare este o durată de câteva luni: pentru lotul 2 Boița – Cornetu, asocierea Mapa-Cengiz a primit un răgaz de 5 luni de la semnarea contractului până la data înscrisă în ordinul pentru proiectare (detalii aici), CNAIR invocând timpul suplimentar pentru obținerea permiselor de muncă pentru cetățeni NON-UE.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

La Pitești, directorul general CNAIR a recunoscut restanțele pentru infrastructura rutieră de transport, dar a promis că statul face tot posibilul pentru a termina prima autostradă care trece Carpații.

„Se întâmplă lucruri care trebuiau să se întâmple de foarte multă vreme. Evident că răbdarea oamenilor a ajuns la o limită, greu de suportat, dar în acest sens noi facem pași, și eu zic că importanți. Pentru proiectele din județul Argeș, dacă vorbim de Autostrada Sibiu – Pitești, secțiunea 3, Cornetu – Tigveni, am semnat contractul în august (n.r. proiectare și execuție), estimăm că lucrările vor fi finalizate în jurul anilor 2027-2028. Durata contractului este de 177 de luni din care primele 12 pentru proiectare. Ordinul de începere pentru faza de proiectare a fost emis începând cu data de 1 februarie 2023”, a precizat Pistol.

Principalele lucrări ale acestei secțiuni sunt:

  • 95 de poduri și pasaje
  • Tunel cu două galerii independente, în lungime de 1,7 km/galerie
  • Nod rutier Cornetu și Nod rutier Văleni
  • Ecoduct în zona localității Călinești

La sfârșitul anului viitor, în funcție de finalizarea proiectului tehnic, asocierea Mapa-Cengiz (Turcia) ar putea să înceapă lucrări pregătitoare pentru lotul 2, cel mai dificil tronson al Autostrăzii Sibiu – Pitești. Spre desosebire de lotul 3 unde proiectarea este de 12 luni cu 45 pentru execuție, pentru lotul 2, Boița – Cornetu, durata contractului este de 18 luni pentru proiectare și 50 de luni pentru execuție.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.